سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: در آزمون سراسری رقابت بر سر صندلی و دانشگاه خاص است.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و ‌پرورش و  سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی صبح پنجشنبه ۲۱ تیر پیش از آغاز برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه علم و صنعت حضور یافته و از این حوزه امتحانی آزمون سراسری بازدید کردند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش در حاشیه بازدید از این حوزه امتحانی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بیش از ۹۲۰ هزار داوطلب کارت خود را برای شرکت در آزمون سراسری دریافت کرده اند.

عبدالرسول پورعباس گفت: عده ای از داوطلبان فریب کسانی را می خورند که ادعا می کنند سوالات را در اختیار دارند. در چند روز گذشته پلیس فتا ۱۱۴ نفر را دستگیر کرده است که حتی یک مورد به سوال دسترسی نداشته اند اما به دروغ گفته اند که به سوالات دسترسی دارند. این شبکه های شیاد از داوطلب عکس می گیرند تا از وی اخاذی کنند.

 

بازدید از کنکور

 

وی بیان داشت: امروز ۱۲۵ هزار داوطلب ریاضی و ۲۷۰ هزار داوطلب علوم انسانی در سراسر کشور در نوبت دوم کنکور سراسری شرکت کرده اند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش ادامه داد: رشته هایی مانند علوم ریاضی دارای ۲۴۰ هزار صندلی خالی است که تنها ۱۲۵ هزار داوطلب کنکور دارد و در واقع هر دو صندلی برای یک داوطلب است و جای نگرانی نیست.

پورعباس با اشاره به اینکه این گروه از داوطلبان که در کنکور شرکت می کنند صرفا برای این است که صندلی خود را در دانشگاه مشخص کنند، وگرنه همه قبول می‌شوند. 

وی زمان انتشار نتایج نهایی نوبت اول و دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ را نیمه اول مهرماه اعلام کرد.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاثیر معدل برای کنکور گفت: مجلس نسبت به این مصوبه ایراد گرفت از این رو مصوبه به شورای نگهبان ارسال شد که مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را نپذیرفت؛ بنابراین این مصوبه تا سال ۱۴۰۶ اجرایی خواهد شد.

نوبت دوم آزمون سراسری مطابق برنامه زمانی پیش بینی شده از سوی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور قرار بود در روزهای ۷ و ۸ تیرماه برگزار شود اما در پی شهادت رئیس جمهوری کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد و هم‌زمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، دو هفته به تعویق افتاد.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه، ۲۱ تیرماه و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه و برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر ماه در حوزه‌های امتحانی ۴۰۸ شهرستان کشور و ۱۵ کشور خارجی برگزار می‌شود.

تعداد ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر برای رقابت در نوبت دوم این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنان را داوطلبان زن و ۳۷ درصد را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۱ تير ۱۴۰۳
دانشگاهها و رشته های پر طرفدار باید بشدت درس رو سخت بگیرن طوری که شاگرد زرنگها هم بزور بتونن ده دوازده بگیرن تا متقلبا نتونن ادامه بدن و انصراف بدن
آخرین اخبار