رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، مسئله فلسطین را یکی از مهمترین موضوعات جهان اسلام دانست و گفت: موضوع آرمان فلسطین و حمایت از مردم بی‌دفاعش در برابر زورگویی‌های رژیم صهیونیستی همواره یکی از دغدغه‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در دیدار عمادالعالمی رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه، مسئله فلسطین را یکی از مهمترین موضوعات جهان اسلام خواند و افزود: موضوع آرمان فلسطین و حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین در برابر زورگویی‌های رژیم صهیونیستی همواره یکی از دغدغه‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه امروز مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین بویژه غزه در مقابل تجاوزات رژیم اشغالگر قدس الگویی برای ملت‌های آزادی خواه و مبارز است، افزود: موفقیت‌های مردم فلسطین بخاطر روحیه مقاومت و مجاهدت‌شان بوده است و باید این روحیه را حفظ کرد.

لاریجانی همچنین افزود: عمده‌ترین نیروی تأثیرگذار در تحولات خاورمیانه نیروی مقاومت و مجاهدت است.

وی اضافه کرد: حمایت از آرمان فلسطین و کمک به آزادی سرزمین‌های اشغالی یک وظیفه دینی و اسلامی است و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران همواره در تمام زمینه‌ها آماده کمک به مبارزان فلسطینی و محور مقاومت بر علیه رژیم اشغالگر قدس بوده و خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی  وقدرت‌های جهانی هیچ کمکی برای آزادی سرزمین‌های فلسطینی نخواهد کرد، گفت: تنها با مقاومت و ایستادگی می‌توان به آرمان فلسطین و رهایی سرزمین‌های اشغالی دست یافت.

بر اساس این گزارش عمادالعالمی رئیس دفتر حماس در غزه نیز با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های کشورمان از ملت فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در شرایط سخت و دشوار حامی ملت فلسطین بوده است و سهم بزرگی در پیروزی‌های مردم فلسطین بر علیه رژیم صهیونیستی داشته است.

وی با اشاره به پیروزی‌های اخیر مقاومت اسلامی در مقابل رژیم اشغالگر قدس تأکید کرد: پیروزی‌های اخیر نشان داد زوال اسرائیل حتمی است و به زودی شاهد آزادی قدس شریف خواهیم بود.

وی گزینه مقاومت را تنها گزینه جنبش اسلامی فلسطین حماس دانست و افزود: حماس هیچ‌گاه از گزینه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی دست برنخواهد داشت و معتقد است جهاد تنها راه آزادی سرزمین‌های فلسطینی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاریجانی ، دیدار ، رئیس ، دفتر ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار