رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز به منظور شرکت در مجمع عمومی پارلمانی بریکس به روسیه می‌رود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در رأس هیأتی پارلمانی به منظور شرکت در نشست روسای مجالس بریکس با موضوع «نقش پارلمان‌ها در تقویت چندجانبه‌گرایی برای توسعه و امنیت جهانی عادلانه»، چهارشنبه عازم سن‌پترزبورگ روسیه محل برگزاری این اجلاس خواهد شد.

این اولین حضور یک مقام عالی رتبه ایران در مجامع عمومی بریکس پس از عضویت قطعی کشورمان در این پیمان مهم است. پیگیری استفاده از ظرفیت‌های بریکس برای مراودات مالی و تجاری از جمله مهم‌ترین اهداف سفر هیئت عالی پارلمانی ایران به سن پترزبورگ است.

در این سفر سید شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، ابراهیم رضایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه، سید روح‌الله موسوی نماینده مردم لردگان و خانمیرزا، شهین جهانگیری نماینده مردم ارومیه و مهدی صفری دیپلمات ایرانی و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی خواهند کرد.

گروه بریکس یک گروه بین‌المللی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور شامل چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی است که به واسطه دارا بودن حدود نیمی از جمعیت جهان و حدود ۴۰ درصد ظرفیت اقتصاد جهانی، منابع انسانی و طبیعی غنی ظرفیت بالایی برای تأثیرگذاری بر اقتصاد جهانی دارند. 

در اجلاس سران گروه بریکس در ژوهانسبورگ، در ابتدای شهریور ۱۴۰۲ عضویت ۵ کشور جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی پذیرفته شد و این کشور‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی (دی ۱۴۰۲) عضو رسمی این گروه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار