رئیس جمهور منتخب گفت: ایران و ونزوئلا دارای چالش‌ها و آرمان‌های مشترکی هستند و در قبال مسئله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم غزه مواضع مشترکی دارند.

آقای «نیکلاس مادورو» در تماس تلفنی با دکتر مسعود پزشکیان موفقیت وی در کسب اعتماد مردم در انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری موفقیت‌آمیز فرایند انتخاباتی بزرگ با مشارکت بسیار خوب ملت ایران را تبریک گفت.

رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه فقدان شهید رئیسی برای دولت و مردم ونزوئلا بسیار حزن‌انگیز و دردآور بود، ابراز امیدواری کرد که تحت مدیریت دکتر پزشکیان روابط خوب و مستحکم دو کشور استمرار یافته و روز به روز تقویت شود.

نیکلاس مادورو جمهوری اسلامی ایران را دوست واقعی و حامی همیشگی ونزوئلا دانست و خطاب به رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: به شما اطمینان می‌دهیم که ونزوئلا نیز دوست و همراه واقعی شما خواهد ماند و به اراده جناب‌عالی در تقویت و ارتقای روابط دو کشور باور داریم.

دکتر پزشکیان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از تماس و پیام تبریک رئیس جمهور ونزوئلا و همچنین ابراز مودت و همدلی با دولت و ملت ایران در پی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ونزوئلا در سیاست خارجی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیار خرسندیم که سطح همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها عالی و رو به رشد است.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا دارای چالش‌ها و آرمان‌های مشترک از جمله آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی هستند و در قبال مسئله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم غزه نگاه و مواضع مشترکی دارند، تاکید کرد: بی‌تردید دولت من نیز در صدد تداوم و توسعه همکاری‌ها با ونزوئلا خواهد بود.

دکتر پزشکیان ضمن آرزوی موفقیت، سعادت و سربلندی برای دولت و ملت ونزوئلا و پیروزی برای رئیس جمهور این کشور در انتخابات سرنوشت‌ساز آتی، از مادورو برای سفر به ایران دعوت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار