سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره نمایشگاه دستاورد‌های مهم سیاست خارجی دولت سیزدهم نکاتی را بیان کرد.

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره نمایشگاه دستاورد‌های مهم سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: در این نمایشگاه دستاورد‌های متعددی از دستاورد‌های سیاست خارجی در ۱۰۲۰ روز تلاش و مجاهدت دولت و شخص آیت الله رئیسی و شهید امیر عبداللهیان به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: یکی از سرفصل‌های مهم سیاست خارجی دولت سیزدهم موضوع سیاست همسایگی بود، دیپلماسی اقتصادی و چند جانبه و تحرکات بین المللی و دیپلماسی مقاومت در این دوره به ویژه بعد از عملیات طوفان الاقصی موضوعات درخشان دیگری بودند. بخش دیگر، فعالیت‌های دیپلماسی عمومی در این عرصه بود.  

باقری افزود: تفاوت‌های کشور‌ها را نمی‌توان از بین برد برای مثال زبان دو کشور متفاوت است اما نکته مهم این است که دشمنان ما در  تلاشند این تفاوت‌ها را به اختلاف و به نزاع تبدیل کنند. سیاست همسایگی این بستر را فراهم کرد که حتی تفاوت‌ها موجب همکاری شود نه اختلاف. در شانگهای بزرگترین تولیدکنندگان انرژی مانند ایران و روسیه و بزرگترین مصرف کنندگان مانند چین و هند را داریم که این سازوکار‌ها می‌تواند تعاملاتی را بین طرف عرضه و تقاضا ایجاد کند. درست است بازیگران دیگری نیز وجود دارند، اما این کشور‌ها به دلیل ظرفیت عظیمی که دارند می‌توانند نقش بزرگی ایفا کنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار