محمد مرسی پس از دیدار با جان مک کین روز چهارشنبه گفت اظهارات ضد اسرائیلی وی پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، به طور گزینشی منتشر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ، محمد مرسی رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه گفت اظهارات ضد اسرائیلی وی پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، به طور گزینشی منتشر شده است.

پس از دیدار مرسی با سناتور آمریکایی جان مک کین، دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد : «مرسی اطمینان داده است این اظهارات را در مورد حمله اسرائیل به فلسطینی ها در نوار غزه عنوان کرده است و بر این موضوع پافشاری دارد که تنها بخشی از این اظهارات به طور گزینشی منتشر شده است و اصولا باید از هر اظهارنظری در متن صحبت برداشت شود.»

این بیانیه به فیلمی ویدئویی اشاره داشت که موسسه «تحقیقات رسانه های غرب آسیا و شمال افریقا» که مقر آن در واشنگتن است آن را منتشر کرد و در آن، مرسی اسرائیلی ها را «اشغالگران فلسطین، زالوهای جنگ طلب و نواده های خوک ها و میمون ها» توصیف کرده بود.

در این مصاحبه که در سال دو هزار و ده انجام شد، مرسی از همه گروه های مقاومت در فلسطین خواسته بود در برابر جنایتکاران صهیونیست قیام کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه این اظهارات را به شدت محکوم کرد و از مرسی خواست این اظهارات را اصلاح کند.

ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در این باره گفت : «زبان به کار رفته در این اظهارات بسیار توهین آمیز است، ما معتقدیم باید این اظهارات را قاطعانه اصلاح کرد.»

مرسی در بیانیه روز چهارشنبه خود بر پایبندی خود به اصولی که همواره بر آنها تاکید داشته است، به ویژه احترام کامل به مذاهب و آزادی اجرای اصول و عقاید دینی و از همه مهمتر ادیان توحیدی، پافشاری کرد.

وی همچنین بر ضرورت تمایز قائل شدن بین پیروان یهودیت با آنهایی که علیه فلسطینی ها جنایت می کنند، تاکید کرد.
برچسب ها: اظهار ، مرسی ، صهیونیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار