احمد جیزاوی که پیشتر ملک عبدالله و آل سعود را به ظلم و شکنجه بر شهروندان مصری متهم کرده بود در فرودگاه جده به اتهام حمل قرص های ممنوعه دستگیر و به زندان و شلاق محکوم شد

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الرساله نت، "احمد الجیزاوی" وکیل مصری توسط دادگاه عربستان به 5 سال زندان و 300 ضربه شلاق محکوم شد.

جیزاوی به محض ورود به عربستان در فرودگاه جده به اتهام داشتن قرص های ممنوعه دستگیر شد این در حالی است که خود جیزاوی با رد این اتهام مدعی شده که با همسرش به قصد مناسک عمره به عربستان آمده است.

سفارت مصر در عربستان نیز با اعلام این که قضیه را پیگری خواهد کرد اظهار داشت در پی تجدید نظر و یا تخفیف حکم برخواهد آمد، اما قاضی مربوطه در پاسخ گفته که این حداقل مجازاتی است که برای جیزاوی می توان در نظر گرفت.

گفتنی است، پیشتر احمد جیزاوی با ارائه دادخواستی ملک عبدالله و نیروهای او را به بازداشت و شکنجه بی دلیل شهروندان مصری متهم کرده بود و این قضیه حتی منجر به بحران دیپلوماتیک بین دو کشور نیز شده بود، از همین روی سازمان های حقوقی مصر معتقدند دستگیری وکیل به خاطر کینه توزی آل سعود است و اتهام او "پاپوشی" بیش نیست.

دادگاه سعودی الجیزاوی را به حمل 21000 قرص که ممنوعه از نظر عربستان محکوم کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار