مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از افتتاح ۱۰ پروژه عمرانی عشایری همزمان با دهه فجر در این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمدابراهیم ابراهیمی گفت: این پروژه ها با اعتبار 171 میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه بیش از 600 خانوار از مزایای افتتاح این پروژه ها بهره مند می شوند، افزود: مرمت و بهسازی چاه و چشمه مالداری، احداث بندهای خاکی، اجرای شبکه برق چاه های کشاورزی و احداث سکو برای نصب چادر عشایری از جمله این پروژه هاست.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی از افتتاح پایگاه مقاومت بسیج عشایری منطقه کجه شهرستان فردوس همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و تصریح کرد: همچنین در این ایام چادر عشایری در مناطق مختلف استان برپا و محصولات لبنی و اغذیه عشایری به نمایش گذاشته می شود.

وی اجرای برنامه بذر پاشی مناطق عشایری را از دیگر برنامه های دهه فجر این نهاد برشمرد و گفت: متاسفانه در اذهان برخی از مردم عشایر مخرب طبیعت محسوب می شوند، این درحالیست که جامعه عشایر منافع بسیاری برای طبیعت ایجاد می کنند بر این اساس برنامه بذر پاشی با همکاری منابع طبیعی استان اجرا می شود که در این برنامه در برخی از مناطق استان توسط عشایر بذر کاشته می شود.

مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه سوخت نفت و گاز بیش از 6 هزار خانوار عشایری از ابتدای فصل سرمای امسال تامین شده است، اذعان کرد: برق رسانی، نفت رسانی و گازرسانی به عشایر استان با قیمت مصوب دولت از دیگر فعالیت های این نهاد است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین سرشماری، 80 هزار و 175 نفر در قالب 15 هزار و 153 خانوار عشایری در استان وجود دارد که این رقم حدود 13 درصد جمیعت استان را تشکیل می دهد./ع

برچسب ها: پروژه ، عمرانی ، عشایری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.