رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به اينكه جامعه‌اي اسلامي است كه از فساد بري باشد، گفت: ما نبايد قانع به حداقل‌ها باشيم و وقتي امروز يك جامعه اسلامي را ايجاد كرده‌ايم، نبايد اجازه ظلم و فساد به تبهكاران و اجازه وقوع كوچك‌ترين ظلم و فسادي را در جامعه بدهيم.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي، حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي در جمع سربازان، درجه داران، افسران و فرماندهان يگان ويژه نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به جواناني كه در دوران دفاع مقدس در راه جهاد عليه باطل، شهادت را در آغوش كشيدند، گفت: طبق متن قرآن كريم آن شهيدان بزرگوار صداي ملائكه را شنيدند و با پشت پا زدن به دنيا، بهترين سعادت را براي خود رقم زدند. شما نيز كه سربازان امروز انقلاب اسلامي هستيد، قطعاً پيام ملائكه و بشارت روشن خداوند در قرآن را فهميده‌ايد كه لباس مقدس پاسداري را بر تن كرده‌ايد و خداوند نيز به شما وعده مي‌دهد كه در ايستادگي و اصرار ماندن در مسير الهي ترسان و اندوهگين نباشيد.
 
وي با تأكيد بر اينكه شعار سرباز انقلاب اسلامي بايد اين باشد كه من نمي‌ترسم و اندوهگين نيستم افزود: سربازان ما چيزي از دست نمي‌دهند كه ترسان و اندوهگين باشند. آن‌ها با خداوند عالم و عادل معامله كرده‌اند و مطمئن هستند كه به سعادت حقيقي مي‌رسند. پس شعار سرباز اسلامي اين است كه از هيچ مانعي نمي‌ترسم و از هيچ پيشامدي نگران نمي‌شوم.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تظاهرات 19 دي قم عليه نظام شاهنشاهي گفت: اين تظاهرات و شعارهاي مرگ بر شاه و درود بر خميني كه در حرم حضرت معصومه(س) طنين‌انداز شد به سبب سرمقاله‌اي بود كه دو روز پيش از آن در هتك حرمت به امام خميني و همچنين گراميداشت روز رفع و كشف حجاب در سال 1317، منتشر شد. در آن هنگام ما بدون ترس و حزن، به تكليف الهي خود عمل كرديم و ثمره اين‌گونه رشادت‌ها، به ثمر نشستن انقلاب اسلامي و باز پس گرفتن اختيار كشورمان از دست آمريكايي‌ها و غربي‌ها بود.

پورمحمدي افزود: امروز كه سي و چهار سال از انقلاب اسلامي مي‌گذرد، وزير امور خارجه ايالات متحده اعتراف مي‌كند كه ما هر كجا مي‌رويم سايه قدرت و نفوذ ايران را مشاهده مي‌كنيم و نگران فراگيري هژموني جمهوري اسلامي در سراسر جهان هستيم. اين پاداشي است كه خداوند متعال در پاسخ به رشادت‌هاي نسل اول انقلاب و تلاش‌هاي آنان در ايستادگي در راه عمل به تكليف الهي از سال 42 تا 57 و مبارزه با سرسپردگي رژيم گذشته به ما عنايت كرده است.

پورمحمدي با بيان اين‌كه امروز يك جمهوري اسلامي مقتدر در اختيار نسل سوم انقلاب قرار گرفته است، اظهار داشت: نيروي فزاينده جمهوري اسلامي در منطقه به سبب ايستادگي پدران شما در مسير الهي و همچنين جان بر كفي و سلحشوري شما در ماندن بر سر عهدتان با انقلاب اسلامي است.
 

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به واقعه نهم دي و تأثير حيات بخش فرهنگ عاشورا بر شكل‌گيري اين واقعه تصريح كرد: امام حسين(ع) به ما آموخت زندگي با ظالمان موجب خفت و خواري است. امام حسين(ع) به ما آموخت كه بيهوده قيام نكرده است، بلكه براي اصلاح جامعه اسلامي به پا خاسته است. شما به عنوان سربازان نظام اسلامي، علاوه بر رسالت دفاع از كشور در برابر دشمنان خارجي و فتنه گران داخلي، بايد اجازه قدعلم كردن مفسدان در جامعه ندهيد و با فساد مبارزه كنيد.

وي با اشاره بر اين نكته كه جامعه‌اي اسلامي است كه از فساد بري باشد، افزود: ما نبايد قانع به حداقل‌ها باشيم و وقتي امروز يك جامعه اسلامي را ايجاد كرده‌ايم، نبايد اجازه ظلم و فساد به تبهكاران دهيم. نبايد اجازه وقوع كوچك‌ترين ظلم و فسادي را در جامعه بدهيم و اين مهم با توجه به وجود روحيه ضدظلم و ضد فساد در شما پاسداران نظام اسلامي، پيگيرشدني است و بايد پيگيري شود. شما با حفظ اين روحيه بايد در اعتماد به سلامت عمومي جامعه و كشور پيش‌قدم باشيد.

پورمحمدي با بيان اين‌كه با فقر، بي‌ديني و فساد نيز مي‌آيد، افزود: اگر ما بتوانيم فقر را از جامعه خود دور كنيم، توانستيم جامعه‌اي اسلامي بسازيم كه بري از فساد و ظلم باشد. در اين رهگذر شما پاسداران ضد فساد و ضد تبهكاري در جامعه هستيد و اين مهم براي ما به عنوان يك ارزش و يك اصل مطرح است. شما نيز بايد بدانيد كه اين رسالت مهمي است. چرا كه امام حسين(ع) بر سر اين رسالت، جان عزيز خويش را فدا كرد.
 
وي گفت: امام حسين(ع) به ما آموخت كه پاكي و طهارت آن قدر ارزش دارد كه براي مبارزه با فساد كه دشمن پاكي است، بايد دست از جان خويش و عزيزان خويش نيز شست و از اين منظر كار شما پاسداران در مواجهه با فساد و تبهكاري در جامعه ما بسيار مهم و ارزنده است. چرا كه با روحيه از خودگذشتگي و جان بر كفي در برابر فساد ايستاده‌ايد.
 

رئيس سازمان بازرسي با بيان اين‌كه واقعه نهم دي نشان دهنده زنده بودن و جاري بودن فرهنگ امام حسين(ع) و آرمان‌هاي عاشورايي در ملت ايران بود گفت: ملت ايران در نهم دي ماه 1388 نشان داد كه اجازه نمي‌دهد جامعه از مسير حسيني خويش خارج شود. البته نهم دي پيام‌هاي ديگري نيز دارد. از جمله اين‌كه به مسئولين اين پيام را داد كه در همه حال هوادار حق باشند و به دنبال باندبازي و قدرت طلبي كه فسادآور است نروند.

 وي با اشاره به اين نكته كه پيام نهم دي تنها متوجه دشمنان خارجي و فتنه گران داخلي نيست افزود: اگر مي‌خواهيم پيام نهم دي به صورت كامل اجرا شود، بايد از فساد فاصله بگيريم و به سمت اصلاح جامعه حركت كنيم. چه اين‌كه اگر كسي پيرو پيام نهم دي باشد، پيرو امام حسين(ع) و فرهنگ عاشورايي نيز هست و اين فرهنگ به ما مي‌آموزد كه در همه حال بايد در راه اصلاح جامعه خويش كوشا باشيم و جلوي بي‌عدالتي و فساد ايستادگي كنيم.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: پورمحمدی ، ناجا ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار