رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: سازمان از اين تصميمات دولت براي كم اثر كردن يا بي‌اثر كردن تحريم‌ها حمايت كرده و آماده كمك هستيم و همه قوا و دستگاه‌ها بايد كمك كند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور ،حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي با اشاره به موافقت رئيس جمهور آمريكا با تحريم بانك مركزي گفت: اوباما در اولين روز سال نو ميلادي و هنگامي كه در تعطيلات به سر مي‌برد، به عنوان عيدي مردم آمريكا قطع نامه مجلس سناي آمريكا درباره تحريم بانك مركزي ايران را تصويب كرد.
رييس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين كه قرار است اين تحريم‌ها شش ماه بعد اعمال شود ، اظهار داشت :دراين قطعنامه اختياراتي به رييس جمهور آمريكا داده شده است كه اگر مصلحت نباشد دستور لغو اين تحريم‌ها از سوي رييس جمهور اعمال شود و با تمامي اين اوصاف بد نيست مقداري روي اين اقدام اوباما دقيق شده و آن را تحليل كنيم.
وي با بيان اين كه اقدام تحريم بانك مركزي ايران مصرف داخلي به جهت رقابت انتخاباتي كه هم اكنون در آمريكا جريان است در آمريكا دارد ادامه داد: در حال حاضر يكي از اقدامات كانديداهاي آمريكا براي جلب حمايت‌هاي مالي لا بي‌هاي صهيونيستي و صاحبان نفوذ، اتخاذ مواضع راديكالي كه يكي از آن‌ها موضع‌گيري در قبال ايران در اين عرصه يك رقابت و مسابقه بين نامزدهاي انتخابات آمريكا داير است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين كه اقدام آمريكا دراين برهه از زمان مصادف با بررسي تحريم بانك مركزي كشورمان از سوي اتحاديه اروپا است ،افزود:آمريكا با اين اقدام قصد تحريك اتحاديه اروپا براي انجام يك اقدام عملي دارد تا فشارها عليه جمهوري اسلامي ايران تشديد شود چرا كه اگر اتحاديه اروپا در اين خصوص به نتيجه نهايي برسد بايد آن را اجرايي كند ولي در قطع نامه آمريكا قرار است تحريم بانك مركزي ايران شش ماه ديگر صورت گيرد.

*آمريكا با كيسه و پول كشور هاي ديگر سياست‌هاي خود را پيش مي برد

وي با يبان اين كه اين اقدام آمريكا خسارت و ضررهاي جبران ناپذيري براي اين اقتصاد اين كشور به همراه دارد ،خاطرنشان كرد: آمريكا قصد دارد با پول و هزينه ديگران برخي از اهداف خود را پيش ببرد. بنابراين اين يك اقدام رواني است براي تحريك اروپايي‌ها و ديگر كشورهايي كه قصد انجام چنين كاري را دارند.

رييس سازمان بازرسي كل كشور در ادامه تصريح كرد: برخي از تحليل گران نيز معتقدند كه آمريكا در حال تحريك ديگران است تا آنان اين اقدام را انجام دهند و بازخورد و خسارات اقتصادي احتمالي آن را ببيند چرا كه آمريكا با كيسه و پول كشور هاي سياست‌هاي خود را پيش ببرد.
پورمحمدي با بيان نكته ديگر اقدام اخير اوباما در خصوص موافقت با تحريم بانك مركزي ناظر به مسايل داخلي كشورمان است، گفت: اين اعلام موضع مقداري بر كشور فشار رواني وارد مي‌كند و فضاي كار را سخت‌تر مي‌كند. اين فضا مي‌تواند منجر به يك سري بگو و مگوها و تضعيف روحيه و ترديد در برخي از سياست‌ها، اقدامات و مواضع باشد.
وي در ادامه با بيان اين كه تاثير گذاري در انتخابات ايران هدف ديگر آمريكا از اين اقدام است ،افزود: در آينده كشورمان انتخابات مجلس نهم را در پيش دارد و اين تصور مي‌شود رئيس جمهور آمريكا كه مي‌توانست شش ماه ديگر با قطع نامه مجلس سنا مبني بر تحريم بانك مركزي موافقت كند، در حال حاضر اين كار را كرد تا بر انتخابات آينده كشورمان تأثير بگذارد.

پور محمدي بيان كرد:رييس جمهور آمريكا در تلاش است تا كشمكش‌ها و اختلاف‌ها در داخل ايران را تشديد كند چرا كه هميشه فضاي انتخابات‌ها فضاي رقابت و اختلاف است و مي‌تواند اين مقوله موجب اختلاف و بگو و مگوها شود و عملاً موجب تضعيف شود و آنان با يك عمليات رواني بنيه‌هاي نظام ما را سست كنند.
وي در ادامه با طرح اين سؤال كه در اين وضعيت كنوني چه بايد كرد؟، گفت: اول بايد توجه داشته باشيم كه اين دشمني‌ها بوده و ادامه خواهد داشت و اين طور نيست كه دشمني‌ها صرفاً در شرايط ضعف صورت گيرد بلكه بسياري از دشمني‌ها در شرايط قوت ما شكل گرفته شده چرا كه برخي از دشمني‌ها در موضع كينه‌توزي و انتقام‌گيري است و به دليل اين كه ما را قوي مي‌پندارند و از باب انتقام دشمني مي‌كنند.
* در شرايط تحريم نبايد كاري كرد تا نقشه‌ي دشمن منجر به اختلاف داخلي شود

رئيس سازمان بازرسي كل كشور تأكيد كرد:در حال حاضر دشمن در حال دشمني و كينه‌توزي است و ما بايد براي اين نقشه و كيد، تدبير كنيم.
وي با اشاره به آيه 118 سوره آل عمران گفت: خداوند در اين آيه از قرآن خطاب به مؤمنين مي‌فرمايد كه آنان را دوست انتخاب نكرده و به آنان اتكا نكنيد و اشتباهي بين برخي از اعضاي جامعه ما هست كه چشم و نگاهشان به آن سوي مرزها است و بايد حواس مان باشد بايد از آنان كه مسير خود را از مسير خدا و هدايت الهي جدا كردند و به تعبير آيه قرآني از ياد خدا فاصله گرفتند و تنها اهداف و منافع دنيايي را طلب مي‌كنند، جدا شويم و آنان را دوست صميمي قرار ندهيم.

حجت اسلام پور محمدي با بيان اين كه بايد بدانيم كه اين‌ها از ايجاد فساد، ضربه و خلل وارد كردن به ما كوتاهي نخواهند كرد، گفت: آنان هيچ گاه نمي‌ايستند و توقف نمي‌كنند و پيوسته درصدد ضربه زدن به ما خواهند بود و مي‌خواهند در امور ما فساد و خلل ايجاد كنند.

رييس سازمان بازرسي كل كشور در ادامه خاطنشان كرد : آنان از اين‌ كه ما در سختي باشيم لذت مي‌برند و دشمني‌ها و نفرت در زبانشان ديده مي‌شود ولي آنچه در دلشان است بسيار شديد‌تر از آن است كه بر زبانشان جاري است واين درحالي است كه خداوند به مؤمنين مي‌گويد ما راه را به شما نشان داديم و شما بايد حواستان باشد.
پورمحمدي افزود: دشمن از دشمني خود كوتاه نمي‌آيد و پيوسته درصدد ضربه زدن به ما است. تا امروز بسياري از كينه‌هايشان را شاهد بوديم.
وي با بيان اين كه بخشي از مشكلات و مصيبت‌هايي كه به ما مي‌رسد همچون تحريم‌ها و مشكلات اقتصادي به خاطر فشار و كينه ورزي دشمن است كه بر ما عارض مي‌شود ،تصريح كرد : بخشي از اين مشكلات به خاطر خودمان است چرا كه خداوند مي‌فرمايد كه بايد حواس مان باشد اگر به شما سختي و جراحتي مي‌رسد به دشمنان شما هم مي‌رسد. اگر ما مشكل اقتصادي پيدا كرديم اين تصور پيش نيايد كه دشمن با مشكل اقتصادي روبرو نيست بلكه بايد حواس ما باشد كه اگر ما گرفتاري و مشكل داريم دشمن نيز با آن روبرو است.

*بايد در جهت انسجام و وحدت ملي تلاش كرد

وي با بيان اين‌كه خداوند مؤمنين را به صبر و ايستادگي مقابل دشمنان فراخوانده است گفت: آيات بسياري در زمينه كيد و نقشه‌هاي دشمن ازجمله ايستادن، مقاومت كردن، پايداري نشان دادن و..داريم كه امر به صبر شده است و راه حل اصلي و اوليه در برابر دشمن و كينه‌توزي‌هاي آن است.
حجت اسلام پور محمدي بايبان اين كه معمولاً در كنار صبر، تقوا نيز ذكر شده است،اظهار داشت: قرآن دعوت مي‌كند كه اقدامات را درست و صحيح انجام دهيم و اين درستي و صحيح انجام دادن كار و تقوا داشتن ابعاد مختلف دارد كه اصل قصه ناظر به جنبه شخصي دارد ولي در بعد اجتماعي نيز مطرح شده است.

وي افزود: در بعد اجتماعي مهم‌ترين مقوله كه دشمن در حال برنامه ريزي است، تضعيف بنياد‌هاي اجتماعي است و تضعيف بنيادهاي اجتماعي با اختلاف صورت مي‌گيرد و نبايد اختلاف كرد چراكه راه حل مقابله با تهديد و تحريم دشمن اين است كه اختلاف نكنيم و بايد در جهت انسجام و وحدت ملي تلاش كرد و اين نسخه‌اي است كه در برابر فتنه انگيزي دشمن پاسخ مي‌دهد .
رئيس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: اگر دشمن و اوباما در فصل انتخاباتي ما طرح تحريم بانك مركزي را مطرح مي‌كند، به اين خاطر است كه فصل انتخابات فصل اختلاف است. بايد حواس مان باشد كه در رقابت انتخاباتي با هم اختلاف نكنيم. رقيب‌هاي انتخاباتي مي‌تواند تلاش كرده و جاذبه‌هاي خود را نشان دهد ولي نبايد اختلاف بيفتد. نبايد با هم جنگ و نزاع كنيم. چرا كه سبب سست شدن پايه‌هاي وحدت مي‌شود.
وي افزود: بايد اعمال خود را اصلاح كرد. هم اكنون بهترين اصلاح عملي اين است كه مجلس خوب و نمايندگان كارآمد انتخاب كنيم و بايد نمايندگان صالح، كارشناس، وفادار، عاقل و.. را به مجلس فرستاد. رييس سازمان بازرسي كل كشور در ادامه با يبان اين كه در شرايط فعلي بهترين تقواي اجتماعي انتخاب بهترين نماينده است ، تصريح كرد: بايد حواس ما باشد كه اگر دشمن قصد دخالت در انتخابات و اختلاف افكني دارد نبايد از ارزش‌ها كوتاه آمده و نمايندگان ضعيفي به مجلس بفرستيم و انسان‌هاي مقاوم به مجلس بفرستيم. نمايندگان نيز از ميان انسان‌هايي انتخاب شوند كه اهل صلاح و تقوا باشد.

*ضعف هاي داخلي راهي براي نفوذ تحريم هاي غرب به كشورمان است


پورمحمدي با بيان اين‌كه راه برخورد با تحريم‌ها اين است كه ضعف‌هايي كه منجر به اثربخشي بيشتر تحريم‌ها مي‌شود را از خود دور كنيم، گفت: دشمن براي تحريم‌ها و تصويب آن برنامه ريزي كرده كه به ما آسيب برساند. اين آسيب‌ها از جايي به ما مي‌رسد كه رخنه و ضعف وجود دارد بگونه اي كه عموماً ميكروب بر سلول ضعيف اثر مي‌كند و اگر سلول را قوي كرده و سلول ضعيف را دفع كرديم ميكروب اثر نمي‌كند.
وي بيان كرد: وظيفه ما در برابر تحريم اين است كه معايب خود را برطرف و بايد نقايص خود را جبران كنيم تا تحريم‌ها را كم اثر يا بي‌اثر شوند اين يك وظيفه همگاني است كه هم عقل و هم شرع به ما مي‌گويد.

*سازمان بازرسي كل كشور آمادگي لازم براي بي اثر كردن تحريم ها را دارد
وي با اشاره به جلسات اخير دولت با بخش‌هاي مختلف گفت: خوشبختانه دولت اين روزها جلساتي در ابعاد مختلف برگزار كرده است كه مي توان جلسه با سفرا براي تقويت منافع در سياست خارجي تا ظرفيت‌ها را بسيج كرده و روزنه‌ها گرفته شود و بر نقاط ضعف سرمايه‌گذاري كنيم.

پور محمدي در ادامه به جلسات ديگر دولت در اصلاح نظام بانكي و نظام اقتصادي اشاره كرد و افزود: دولت جلساتي در رابطه با جلوگيري از قاچاق، اصلاح هزينه‌ها و جلوگيري از پرت منابع و بريزوبپاش‌ها و... برگزار كرده و تصميمات جدي گرفته است و سازمان از اين تصميمات دولت براي كم اثر كردن يا بي‌اثر كردن تحريم‌ها حمايت كرده و آماده كمك هستيم. همه قوا و دستگاه‌ها بايد كمك كند.

رييس سازمان بازرسي كل كشور در ادامه اظهار داشت: سازمان بازرسي كل كشور به عنوان يك دستگاه نظارتي از رويكرد اخير دولت دفاع مي كند چراكه اين رويكرد را صحيح‌ترين و دقيق‌ترين موضع در قبال تحريم مي‌داند و همه از دستگاه‌ها گرفته تا ملت و نخبگان بايد در اين جهت كمك كنند.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: همواره موضع ما اين بوده كه مدافع و همراه سياست‌هاي دولت در قبال تحريم‌ها و آماده كمك كردن به دولت هستيم.

وي در ادامه افزود: آمادگي لازم براي هر گونه كمكي كه از سازمان بازرسي و دستگاه‌هاي نظارتي و نيز شوراي دستگاه نظارتي كشور كه سازمان يكي از اعضاي آن است بر مي‌آيد براي اصلاح امور، بالا بردن كارآمدي در دستگاه‌ها و تحصيل رضايت‌مندي بيشتر مردم و افزايش اعتماد عمومي و در نتيجه كم اثر و بي‌اثر كردن تحريم‌ها و كيد دشمنان را دارد./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار