رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: پيام مردم در 9 دي اين بود كه ما پيرو مطلق ولايت هستيم؛ نه هيچ حزب و جناحي، و اجازه عبور از چارچوب دين را به هيچ مسئولي نمي‌دهيم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرگاران؛ پورمحمدي رييس سازمان بازرسي كل كشور در نشستي که با عنوان "9 دي و بصيرت ديني" در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد با اشاره به پايه دين اسلام يعني تفقه و تفکر اظهار داشت: پايه و باور دين اسلام بر مبناي تفکر و تفقه بوده و اسلام تقليد کورکورانه و برداشت هاي سطحي از دين را نکوهش مي کند.


رييس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به اين مهم گفت:‌ مهمترين عاملي که تجهيز کننده اسلام در مقابل متکبران، منکران و تحقير کنندگاني که مسلمان را عقب مانده خطاب مي کنند استوار بودن اسلام بر پايه تفکر، تفقه و تدبير است.

رييس سازمان بازرسي کل کشور در تشريح بصيرت ديني تصريح کرد: بصيرت ديني يعني دين بر پايه و مبناي تفکر استوار باشد.

وي افزود:‌ امام باقر (ع) مي فرمايند؛ اگر کسي مي خواهد به اوج کمال، برازندگي، شرافت و عزت برسد، بايد در دين تفقه و تفکر کند. لذا انسان بايد در دين با بصيرت کافي به مفاهيم اصيل آن پي ببرد.


رييس سازمان بازرسي کل کشور خطاب به دانشگاه گفت: دانشگاه نيازمند توسعه دايره معرفتي است و دانشجو به عنوان انساني انديشمند بايد پايه زندگي خود را بر مبناي انسانيت قرار دهد.


حجت الاسلام پورمحمدي تاکيد کرد:‌ جامعه ايران اسلامي بر اصول دينداري اداره مي شود؛ اما دينداري بر پايه مردم‌سالاري استوار است و مقام معظم رهبري در تعبيري درست آن را مردم‌سالاري ديني ناميدند که همان جمهوري اسلامي است.

وي افزود: وقتي بحث مردم سالاري ديني را مطرح مي کنيم يعني اينکه قواعد مردم سالاري را اجرا و قواعد دينداري نيز در آن لحاظ مي شود و مردم سالاري بر پايه دينداري لازم و ملزم يکديگر هستند.

پورمحمدي با اشاره به فضاي سياسي کشور گفت: قواعد دينداري در رفتار سياسي رعايت نمي شود که اگر اين اصل مهم رعايت مي شد، اکنون ديگر خبري از مشکلات نبود.


رييس سازمان بازرسي کل کشور اظهار داشت:‌ دين اسلام ما را به ا حترام، دروغ نگفتن، تهمت نزدن،‌تحقير نکردن و وعده خلاف ندادن دعوت مي کند.


وي گفت:‌ وقتي از مردم‌سالاري ديني صحبت مي شود يعني مسئولان موظف به رعايت اصول آن و موظف به احترام به آراي مردم مي باشند.

رييس سازمان بازرسي کل کشور بيان داشت:‌ اگر در دنيا، نظام جمهوري اسلامي مستحکم ايستاده به خاطر پايبند بودن اين نظام به قواعد مردم‌سالاري ديني است.

وي افزود:‌ قوت نظام جمهوري اسلامي مشارکت با پشتيباني مردمي است.

رييس سازمان بازرسي کل کشور تاکيد کرد:‌دنيا از سلاح و پول جمهوري اسلامي ترسي ندارد بلکه آنچه رعشه بر اندام زورگويان استکبار جهاني انداخته پشتوانه مردمي جمهوري اسلامي و حضور آنان در صحنه هاي مختلف است.

وي با اشاره به اين مطلب گفت: پايداري نظام وابسته به حضور مردم است.

پورمحمدي با اشاره به تصميم گيري سياستمداران دنيا براساس پشتوانه هاي مردمي کشور اظهار داشت:‌ سياستمداران دنيا براساس خبر چند روزنامه و خبرگزاري تصميم نمي گيرند؛ آنها نظام جمهوري اسلامي را قدرتمند دانسته زيرا مردم پشتيبان و حمايت کننده آن هستند.

وي مهمترين پيام 9 دي را حضور مردم،‌ پشتيباني آنان از ولايت فقيه و حفظ ارزش هاي نهضت عاشورا دانست و اظهار داشت:‌ پيام 9 دي اين بود که مردم گفتند ما در صحنه هستيم و اجازه عبور از چارچوب دين را به هيچ مسئولي نمي دهيم و پيرو خط ولايت هستيم، نه حزبي و جناح خاصي.

پورمحمدي گفت: در سفري که 9 دي 88 به کردستان داشتم مسئولين استاني گفتند که مراسم 9 دي در کردستان براي ابراز بيزاري از حرمت شکنان عاشورا و نهضت امام حسين برگزار مي شود. لذا چون دين اکثريت مردم اين شهر تسنن است شايد حضور مردم اندکي کمرنگ باشد؛ ولي آنچه که من در کردستان ديدم بي نظير بود. چرا که مردم اين استان حضور گسترده و پرشوري داشته که مايه تعجب مقامات استاني شده بود.

وي با اشاره به بيداري اسلامي بيان داشت:‌ بيداري اسلامي يعني پيام دينداري جمهوري اسلامي به دنيا صادر شده و اين پيام توسط آنان دريافت و حرکت دينمدارانه ملت مسلمان ايران در جاي خود، پذيرفته و مقبوليت جهاني پيدا کرده است.

وي خاطرنشان کرد:‌ امام حسين (ع) حکيم و طبيب فتنه 88 در حماسه 9 دي بود و به فرياد ملت ايران رسيد.

پورمحمدي با اشاره به تعبير مقام معظم رهبري مبني بر اينکه در فتنه 88 ما دچار بيماري شديم و حضور مردم اين بيماري را درمان کرد گفت:‌حکيم و طبيب اين فتنه امام حسين (ع) بود که نسخه فتنه را در روز عاشورا پيچيد.

وي در پايان خاطرنشان کرد:‌ 9 دي حضور بي آلايش، بي پالايش و ناب مردم در سراسر ايران اسلامي بود. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار