آمریکا شامگاه پنجشنبه سفارت خود را در جمهوری آفریقای جنوبی تعطیل کرد و از سفیر و دیپلمات های این کشور خواست به علت ناآرامی های جاری در آفریقای مرکزی این کشور را ترک کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، پاتریک ونترل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد « سفارت آمریکا در بانگی بیست و هشتم دسامبر به علت اوضاع امنیتی در جمهوری آفریقای مرکزی به طور موقت فعالیت خود را در این کشور به حال تعلیق درآورد و سفیر آمریکا و تیم دیپلماتیک همراه وی و همچنین سایر اتباع آمریکایی امروز بانگی را ترک کردند ».
تاد بریسیل (Todd Breasseale)، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز تصریح کرد « فرمانده نظامی آمریکایی در آفریقا از تخلیه سفارت این کشور در بانگی و به ویژه انتقال اتباع آمریکایی و خارجی به مکان های امن در منطقه پشتیبانی کرده بود.
یک مسئول رسمی آمریکایی نیز تصریح کرد یک فروند هواپیمای نظامی حوالی نیمه شب به وقت گرینویچ بانگی را ترک کرده است.
ونترل افزود « این تصمیم صرفا به علت نگرانی های موجود درباره امنیت کارکنان ما است و به روابط دیپلماتیک مداوم و طولانی مدت ما با جمهوری آفریقای مرکزی هیچ اتباطی ندارد ».
 آمریکا پیش از این روز چهارشنبه نگرانی عمیق خود را درباره ناآرامی های جمهوری آفریقای مرکزی اعلام و از اتباع خود در این کشور تقاضا کرده بود این کشور را ترک کنند و همچنین از مقامات جمهوری آفریقای مرکزی خواسته بود از سفارت آمریکا محافظت کنند و از شورشیان نیز خواسته بود به درگیری ها پایان دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار