کارشناسان معتقدند مهمترين علت افزايش احساسات ضد آمريکايي در پاکستان حملات پهپادهاست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ بررسيهاي موسسه مطالعاتي مرکز ديده بان جنگها در اسلام آباد پاکستان نشان مي دهد آنچه اصطلاحا جنگ آمريکا عليه تروريسم خوانده مي شود، هنوز باعث مرگ و ويراني در پاکستان مي شود. بر اساس گزارش اين مرکز در سال دوهزار و دوازده ، دو هزار و چهارصد و نود و سه نفر در يک هزار و چهل و شش حمله تروريستي در پاکستان کشته شدند. در اين گزارش همچنين آمده است در همين سال  سيصد و هشتاد و هشت نفر در حملات پهپادهاي آمريکا کشته شدند.

عبدالله منتظر از مسئولان اين مرکز مطالعاتي گفت بررسيهاي ما نشان مي دهد در موارد زيادي در حملات پهپادهاي سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا سيا غيرنظاميان کشته مي شوند اما رسانه هاي آمريکا مدعي هستند که اين غيرنظاميان، شبه نظامي بوده اند اما شواهد و مدارک زيادي وجود دارد که غيرنظامي بودن قربانيان را ثابت مي کند. اين حملات باعث مي شود تا تنفر از آمريکا افزايش پيدا کند و عده بيشتري به گروههاي شبه نظامي مي پيوندند.

از سال دوهزار و چهار تا کنون حدود سه هزار نفر در پاکستان که بيشتر آنها غيرنظامي بوده اند، در عمليات ترور سيا با استفاده از پهپادها کشته شده اند اين در حاليست که آمريکا مدعيست برنامه پهپادهاي اين کشور فقط شبه نظاميان طرفدار طالبان را هدف قرار مي دهد. پاکستان بارها تاکيد کرده است که اين حملات تاثير مخربي دارد. حملات پهپادهاي آمريکا يکي از مهمترين علل افزايش احساسات ضد آمريکايي در پاکستان است. افکار عمومي پاکستان بر اين باور است حضور آمريکا در منطقه فقط باعث بي ثباتي کشور مي شود.

هزينه هاي همکاري پاکستان با آمريکا در جنگ با تروريسم فقط جاني نيست و پاکستان هزينه هاي اقتصادي فراواني براي اين جنگ پرداخت کرده است. آمار رسمي دولت پاکستان نشان مي دهد در ده سال گذشته پاکستان از بابت مشارکت در جنگ با تروريسم هشتاد ميليارد دلار زيان کرده است به همين علت هم مردم پاکستان مي خواهند کشورشان فورا به همکاري با آمريکا در اين جنگ پايان دهد.
برچسب ها: آمریکا ، پهپاد ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار