در پی تایید قانون اساسی تازه و جنجال برانگیز مصر در همه پرسی این کشور حامیان رییس جمهوری مصر از همه مردم خواسته اند که برای اعمال قانون اساسی تازه با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز ، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین گفت مصری ها باید تولد مصر تازه را با آزادی برای زن و مرد و مسلمان و مسیحی پیش ببرند.
دولت آمریکا در نخستین واکنش خود به تایید قانون اساسی مصر در بیانیه ای اعلام کرده آینده دموکراتیک برای مصر در گرو اجماع گسترده در کشور است.
 به گفته کمیسیون انتخاباتی مصر نزدیک به دو سوم رای دهندگان در همه پرسی از قانون اساسی تازه پیشنهادی این کشور حمایت کرده اند.
 در مجموع ۶۳ درصد کل رای دهندگان در دو مرحله رای "آری" به صندوق ریخته اند.
 مخالفان قانون اساسی جنجال برانگیز مصر معتقدند این سند دموکراتیک نیست، حقوق زنان و اقلیت های دینی را رعایت نمی کند و خیانت به آرمان های انقلاب مصر است که به سقوط حسنی مبارک منجر شد.
 منتقدان پیش نویس قانون اساسی ابتدا به دنبال تحریم آن بودند اما نهایتا با شرکت در همه پرسی تصمیم گرفتند رای "نه" خود را به صندوق بیندازند.
 همه پرسی در دو مرحله با فاصله یک هفته برگزار شد چرا که تنها قضات معدودی حاضر به نظارت بر روند همه پرسی بودند.
 اختلافات عمومی و سیاسی پیرامون همه پرسی قانون اساسی منجر به بی ثباتی اقتصادی در مصر شده و مردم نگران امنیت مالی خود برای خرید دلار هجوم برده اند.
 مراد علی سخنگوی اخوان المسلمین گفته با تایید پیش نویس قانون اساسی این حزب تمرکز خود را به تقویت اقتصاد معطوف خواهد کرد.
 گام بعدی در روند سیاسی مصر انتخابات پارلمان است که باید ظرف دو ماه آینده برگزار شود و آشتی سیاسی و کاهش تفرقه سیاسی در این مدت کاری دشوار خواهد بود.
برچسب ها: بین الملل ، قانون ، اساسی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار