35 روز مانده به سي و يكمين جشنواره فيلم فجر؛

كمال الملك هم در سومين جشنواره فجر حضور داشت

جشنواره فيلم فجر در دوره سوم با توجه به تنوع ژانرها و گونه هاي مختلفي مضموني، در اين دوره ورود مضمون هاي ملودرام را در سينما باز كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، سومين دوره جشنواره فيلم فجر نسبت به گذشته به لحاظ موضوعي و تنوع ژانر بسيار متفاوت بود و براي اولين بار طيف وسيعي از گونه هاي مختلف به نمايش در آمدند به طوري كه در كنار فيلم هاي حادثه اي و جنگي، فيلم هاي سوزناك نيز حضور داشت در دوره سوم فيلم هاي جنگي نظير "سناتور"، "پايگاه جهنمي" و حتي فيلم هاي ملودرام همچون "گل هاي داودي" و "مترسك" نيز به نمايش در آمدند.
"مردي كه زياد مي دانست" به كارگرداني يدالله صمدي، تاتوره به كارگرداني كيومرث پوراحمد، "كمال الملك" ساخته مرحوم علي حاتمي از فيلم هاي شاخص اين دوره بودند اما فيلم هاي "گل هاي داوودي" به كارگرداني رسول صدرعاملي و "مترسك" ساخته حسن محمدزاده توانستند لوح هاي زرين را دريافت كنند.
جشنواره فيلم فجر در 3 دوره ابتدايي سال هاي 60 و 61 و 62 با اينكه راه ابتدايي در عرصه هنر را سپري مي كرد اما توانست خود را در اين برهه زماني در جهان معرفي كند و با وجود حضور نداشتن فيلم هاي خارجي در اين دوره ها جشنواره هاي قابل قبولي را برگزار كردند و باعث شكوفايي فيلم سازان بزرگي همچون صدرعاملي،‌ خسرو سينايي و مرحوم علي حاتمي شدند.
برگزيدگان سومين دوره جشنواره فيلم فجر 1363 "مترسك" به كارگرداني حسن محمدزاده جايزه بهترين فيلم و يدالله صمدي براي فيلم "مردي كه زياد مي دانست" جايزه بهترين كارگرداني را دريافت كرد.
همچنين از مرحوم علي حاتمي براي فيلم "كمال الملك"، مهدي معدنيان براي فيلم "مترسك" و حسن هدايت و جمال اميد براي فيلم "مردي كه زياد مي‌دانست" تقدير كردند.
جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد و زن به ترتيب به جمشيد مشايخي و پروانه معصومي در فيلم هاي "گل هاي داودي" اهدا شد و جايزه بهترين بازيگر نقش دوم مرد و زن نيز را محمدرضا مرسلي و جيران شريف براي فيلم "مترسك" دريافت كردند.
فيروز ملك زاده جايزه بهترين فيلمبرداري را براي فيلم "گل هاي داودي"، عباس گنجوي جايزه بهترين تدوين را براي دو فيلم "تاتوره" و "گل هاي داودي" و كامبيز روشن روان جايزه بهترين موسيقي متن را براي فيلم "تاتوره" و "گل هاي داودي" را دريافت كردند.
سيف الله داد، اكبر عالمي، مهدي حجت، محمد خزاعي و محمد علي نجفي از هيات داوران دوره سوم جشنواره فيلم فجر بودند.
ويژگي قابل اشاره جشنواره دوره سوم سرآغاز فيلم هاي ملودرام و علاقمندي فيلم سازان به فيلم هاي عاشقانه و ملودرام بود./ي2
گزارش از فائزه آقابابايي.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار