در نشست مشترك دبير جشنواره فيلم فجر و معاون صداي رسانه ملي عنوان شد:

بسيج شبكه هاي راديويي براي برگزاري باشكوه تر جشنواره فيلم فجر

شبكه هاي مختلف راديويي براي برگزاري باشكوه تر جشنواره بين المللي فيلم فجر بسيج مي شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر؛ محمد حسين صوفي معاون صداي رسانه ملي در نشست مشتركي با محمدرضا عباسيان دبير سي و يكمين جشنواره فيلم فجر با اعلام اين مطلب افزود: ما از دو منظر به پديده جشنواره ها بويژه جشنواره فيلم فجر نگاه مي كنيم. يكي موضوع انقلاب اسلامي است كه با توجه به اهميت، جايگاه وعزتي كه انقلاب اسلامي براي مردم ما آفريد و با عنايت به نقش آن در ايران  و گسترش پيام اسلام و تاثيرگزاري گسترده آن بر جهان به خصوص موضوع بيداري اسلامي  منطقه و بيداري ملت ها داشته است. موظفيم از جميع جهات در مسير اعتلاي اين تفكر حركت كنيم.
وي ادامه داد:  جشنواره بين المللي فيلم فجراز دستاوردهاي انقلاب و نظام اسلامي ماست و همه نسبت به برگزاري باشكوه، آبرومندانه و اثرگذار آن احساس مسئوليت مي كنيم.
معاون صداي رسانه ملي با بيان اينكه اين رويداد مهم سينمايي كشور خوشبختانه، از ديرباز از يك جايگاه فرهنگي و رسانه اي خيلي خوب در ميان رسانه هاي مختلف راديويي و تلويزيوني برخوردار بوده و امسال هم از شواهد پيداست به دليل رشد كمي و كيفي قابل توجه تر است خاطر نشان ساخت: اميدواريم اين جشنواره در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با رونق، پويايي و شكوه برگزار شود و جنابعالي با بهره گيري از تجربه هاي ارزشمندتان بتوانيد جشنواره اي متناسب شان فرهنگي و تبليغي جمهوري اسلامي برگزار نماييد.
صوفي اضافه كرد: در نظر داريم با يك مهندسي مناسب بيش از دوره سي ام جشنواره كه تعامل در سطح عالي اتفاق افتاد در كنار جشنواره باشيم و سعي مي كنيم متاثر از يك اقدام برنامه ريزي شده فعال تر، تخصصي تر و كارشناسانه تر وارد عمل شويم.
وي افزود: اساسا، در شبكه هاي راديويي در طول سال به مقوله سينما و فيلم در قالب نقد و بررسي، ارزيابي و تحليل، گفتگو با فيلمسازان، معرفي سينماها، پوشش جشنواره هاي موضوعي و منطقه اي و ملي و ... پرداخته مي شود و حتي، چون ديديم مقوله سينما در شبكه هاي  راديويي خيلي پررنگ است شورايي براي هماهنگي، سياستگذاري و برنامه ريزي هاي سينمايي راديو ايجاد كرديم و چهره هاي فعال و صاحب نظر را در اين شورا به كار گرفتيم.
به گفته وي جشنواره بين المللي فيلم فجر يك نقطه عطف در فعاليت هاي سينمايي جمهوري اسلامي از جايگاه بالا و ممتازي برخوردار است و قطعا، وظيفه داريم از اين رويداد بزرگ فرهنگي حمايت كنيم.
صوفي با اشاره به سابقه و توانمندي دبير سي و يكمين دوره جشنواره فيلم فجر يادآور شد: آقاي عباسيان خوشبختانه خودش فيلمساز است و درعرصه كارگرداني، تاليف و مستندسازي تجربه هاي ارزشمندي دارند. شايد بتوان گفت در كنار آقاي محمدحسين جعفريان مستندسازي است كه بيشترين تلاش و فعاليت را در زمينه افغانستان داشته است. انتخاب آقاي عباسيان را براي دبيري جشنواره فجر به فال نيك مي گيريم و اميدواريم با روحيه تعامل و تفاهمي كه همواره داشته اند و دارند جشنواره سي و يكم فجر را باشكوهي بيش از دوره هاي گذشته برگزار نمايند.
بر پايه اين گزارش، عباسيان دبير جشنواره فيلم فجر در اين نشست گزارشي از روند فعاليت هاي اين دوره جشنواره، سير كيفي تحولات در مسير گسترش و ارتقاي سطح جشنواره سي و يكم و استقبال سينماگران ايران و جهان از جشنواره ارائه داد.
وي با بيان اينكه جشنواره فيلم فجر در گام سي و يكم با تحولات اساسي و قابل ملاحظه اي همراه شده است عنوان كرد: استانداردسازي و نظم محوري، اكران ديجيتال فيلم هاي سينمايي، توجه به گسترش ابعاد برگزاري جشنواره در تهران و شهرستان ها، تغيير رويكردهاي محتوايي درعرصه بين الملل و دريافت بيش از 400 فيلم از 73 كشور جهان، توجه به نمايش فيلم هاي سه بعدي  همزمان با جشنواره و دعوت هدفمند از مهمانان خارجي از جمله تحولات اين دوره جشنواره بوده است.
وي افزود: خوشبختانه با همدلي و همراهي تهيه كنندگان و سينماگران كشور تاكنون، روند خوبي را پشت سر گذاشتيم و پيش بيني مي شود اين روند تا برگزاري جشنواره و در ايام برگزاري هم تداوم يابد.
عباسيان با اشاره به اهميت برگزاري باشكوه جشن هاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خاطر نشان ساخت: جشنواره فيلم فجر بزرگ ترين، گسترده ترين و جذاب ترين رويداد فرهنگي و سينمايي كشور است و نقش و جايگاه  جامعه سينمايي و هنرمندان كشور را در جشن خجسته پيروزي انقلاب اسلامي نشان مي دهد.
شايان ذكر است؛ اين نشست با حضور يزدان عشيري مدير روابط عمومي جشنواره فيلم فجر و مديران شبكه هاي راديويي: مهدي دهقان نيري مدير مركز هنرهاي نمايشي راديو و راديو نمايش، محسن شريف زاده مدير راديويي فرهنگ و علي اكبر خدابخش مدير روابط عمومي راديو صورت گرفت./ص
برچسب ها: جشنواره ، سینما ، فیلم فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار