نشريه "لس آنجلس تايمز" در نگاهي كوتاه به رويدادهاي سال 2012 به گسترش موج "بيداري اسلامي" در منطقه خاورميانه اشاره كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لس آنجلس تايمز، اين نشريه به به قدرت رسيدن "محمد مرسي" رئيس جمهور اسلامگراي مصر و درگيري ميان موافقان و مخالفان وي اشاره مي كند.
 
همچنين گسترش بحران در سوريه، مناقشه بر سر برنامه هسته اي ايران و بالا گرفتن منازعه ميان فلسطينيان و رژيم صهيونيستي نيز از جمله مسائل مورد توجه اين نشريه بوده است.  
 
از ديد اين نشريه همچنين رويدادهايي چون حمله به سفارتخانه آمريكا در بنغازي و كشته شدن سفير آن كشور و همين طور ركود بزرگ اقتصادي در كشورهاي يونان و اسپانيا و اعتراضات مردم سراسر اروپا به سياست هاي رياضتي دولتهاي آن كشورها مسائل مهم سال 2012 بوده اند.  
 
اين نشريه به اعطاي جايزه صلح نوبل به اتحاديه اروپا و تظاهرات گسترده معترضين به سياست هاي دولت يونان نيز توجه كرده است.  
 
لس آنجلس تايمز اشاره دارد كه سال جاري، سال تغيير رهبران سياسي در بسياري از كشورهاي دنيا بود كه از جمله آنها مي توان به پيروزي فرانسوا اولاند در انتخابات رياست جمهوري فرانسه، تغيير دولت در ژاپن و پيروزي جزب محافظه كار دموكراتيك در آن كشور، تغييرات سياسي در روسيه و انتخاب مجدد ولاديمير پوتين بعنوان رئيس جمهور آن كشور اشاره كرد.  
 
اين نشريه همچنين به آزادي "آنگ سان سوچي" رهبر مخالفان برمه از بازداشت خانگي اشاره مي كند و اينكه دموكراسي در برمه گام هاي نخست خود را بر مي دارد و سوچي موفق شده تا نمايندگان خود را هر چند در سطح محدود به پارلمان آن كشور بفرستد.  
 
از عنوان اين ارزيابي كه "ارزيابي رويدادهاي سال 2012: بنغازي، انقلاب، رياضت اقتصادي و آنگ سان سوچي" نام دارد مي توان به مهمترين موارد مورد اشاره آن نشريه در سال جاري اشاره كرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار