مدیرعامل شرکت پترو پارس، پیشرفت فاز 12 پارس جنوبی را 87 درصد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد جواد شمس در میزگرد روش ها و ابزارهای تامین منابع مالی در شرایط تحریم گفت: شرکت پترو پارس، فاز یک و فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی را پیش از این تحویل داده و اکنون در فازهای 12 و 19 فعال است.
 
وی اظهارداشت: فاز 19 پارس جنوبی به عنوان یکی از فازهای 35 ماهه هم اکنون در مرحله 60 درصدی قرار دارد .
 
مدیرعامل شرکت پترو پارس ادامه داد: وزارت نفت فعالیت های خود را در پارس جنوبی با فازهای یک، دو و سه شروع کرد و به این صورت صنعت ما به طور جدی به حوزه نفت و گاز ورود پیدا کرد؛ به گونه ای که تا پیش از این پیمان کار epc نداشته و این مراحل را تمرین می کردیم.
 
وی گفت: در حالی که در فازهای شش، هفت و هشت خارجی ها حضور داشتند اما نقشی موثر نداشتند که پترو پارس ورود پیدا کرد و پرو‍ژه را به خوبی به اتمام رساند.
 
شمس اضافه کرد: در فاز یک در بخش خشکی و دریا زیر ساخت ها را مهیا کرده و در فازهای شش، هفت و هشت نیز به عنوان بخش خصوصی در بخش حفاری وارد شدیم.
 
وی یکی از نقاط شاخص پتروپارس را همراه بودن با کارفرما تا لحظه آخر دانست و گفت: با این که سالها از تولید فاز یک پارس جنوبی می گذرد اما پتروپارس در کنار کارفرما حضور خود را ادامه می دهد.
 
وی با تاکید بر این که پارس جنوبی با برنامه هایی که برای آن وجود دارد قطعا بهترین فضا برای سرمایه گذاری است، مزایای سرمایه گذاری در این مسیر را تشریح کرد.
 
وی هزینه توسعه یک فاز میدان گازی پارس جنوبی را حدود 5/2 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: دوره ساخت، تجهیز و راه اندازی هر فاز حدود سه سال و درآمد یکسال میدان گازی حدود 5/2 میلیارد دلار است، این مهم درحالی است که دوره بازگشت سرمایه در یکسال در پروژه نفت و گاز صورت می گیرد.
 
شمس در بخش دیگری از سخنان خود واگذاری اجرای بخشی از پروژه ها از طریق مذاکرات و بدون مناقصه ، ایجاد روحیه همگرایی جهت ایجاد کنسرسیوم ، ایجاد منافع مشترک بین کارفرما و پیمانکار جهت اتمام سریع پروژه و بازگشت منافع سرمایه گذاری به داخل کشور را مشوق های مشارکت پیمانکاران در تامین منابع مالی ذکر کرد. /ر
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار