هند در واکنش به تحريم هاي بيمه اي اتحاديه اروپا، واردات نفت خام از ايران را به صورت تحويل در مقصد آغاز کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، هند واردات نفت خام از ايران با نفتکش هاي ايراني را آغاز کرده که نشان دهنده تغيير رويه چند دهه گذشته اين کشور در واردات نفت خام با نفتکش هاي هندي است.
اين حرکت نشان مي دهد خريداران آسيايي نفت ايران با وجود فشارهاي غرب، به ادامه معاملات نفتي خود با دومين توليدکننده بزرگ عضو اوپک، همچنان پايبند هستند.
تحريم هاي اتحاديه اروپا، بيمه گران اروپايي را از پوشش محموله هاي نفت ايران محروم مي کند و کشورهاي مختلف در واکنش به اين کارشکني، از روش هاي مختلفي استفاده کرده اند که براي نمونه، افزون بر واردات نفت با نفتکش هاي ايراني، مي توان به بيمه مستقيم محموله هاي نفتي ايران از سوي دولت ها اشاره کرد.
يک منبع صنعتي اعلام کرد شرکت دولتي هندوستان پتروليوم با به کارگيري نفتکش ام تي کلو، متعلق به شرکت ملي نفتکش ايران يک محموله نفتي خريداري کرده است.
به گفته اين منبع، پالايشگران هندي قرار است در ماه ژوئيه سال جاري ميلادي، روزانه 300 هزار و 650 بشکه نفت خام از ايران وارد کنند.
دولت هند از اول ژوئيه (دهم تير) و با آغاز تحريم هاي بيمه اي اتحاديه اروپا، به پالايشگران دولتي اين کشور اجازه داده بود نفت خام را به گونه اي خريداري کنند که انتقال و بيمه آن به عهده ايراني ها باشد. پالايشگران خصوصي براي واردات نفت ايران، نيازي به اين مجوز نداشتند.
هند با مصرف روزانه سه ميليون و 292 هزار بشکه نفت خام، چهارمين مصرف کننده بزرگ اين کالا در جهان به شمار مي آيد.
برچسب ها: نفت ، هند ، شرایط جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار