وزير نفت با تاکيد بر غيرمنطقي بودن شدت مصرف انرژي در بخش‌هاي توليد و انتقال در صنعت نفت، بر تغيير شيوه‌هاي توليدي تاکيد کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، رستم قاسمي گفت: اگرچه ايران دومين کشور دارنده ذخاير هيدروکربوري است اما شدت مصرف انرژي در کشور به گونه اي پيش مي رود که ممکن است در آينده اين ذخاير رو به پاياني بگذارد.
وي افزود: البته در بسياري از کشورهاي دارنده ذخاير نيز وضع به اين گونه بوده و تلاش هاي بسياري در حال انجام است که منابع جديد و تجديدپذير را جايگزين بخشي از مصارف هيدروکربوري کنند.
قاسمي با اشاره به روش هاي نوين و بهينه اي که براي توليد نفت در جهان به کارگرفته مي شود ،تاکيد کرد: امروز صنعت نفت کشور نيازمند شيوه هاي نوين توليد و برداشت از مخازن است و اگر همانطور که در برنامه پنجم پيش بيني شده است يک درصد بيشتر از اين ذخاير برداشت کنيم با احتساب 600 ميليون بشکه نفت خام درجا حدود 6 ميليارد بشکه افزايش توليد خواهيم داشت.
وزير نفت همچنين به بخش انتقال و ذخيره سازي در صنعت نفت اشاره و تاکيد کرد: در بخش ذخيره نفت و فرآورده هاي نفتي نيز در انبارها انرژي بسياري اتلاف مي شود و  به استفاده از روش هاي بهينه نياز داريم.
وي بهينه سازي مصرف انرژي را يکي از تکاليف وزارت نفت دانست و اظهار داشت: مي توانيم با مديريت پژوهشگران، مراکز دانشگاهي و تامين منابع مالي روش هاي نويني را دست آوريم که ما را در انجام اين تکليف بزرگ ياري دهد.
وزير نفت همچنين بخشنامه توسعه فناوري هاي انرژي کارامد و تجديدپذير در صنعت نفت را ابلاغ کرده است./عب
برچسب ها: نفت ، گاز ، تولید ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار