سرپرست مديريت برنامه ريزي واموراقتصادي سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي گفت: براي اصلاح ساختار بازار محصولات كشاورزي و افزايش سهم توليدكننده از قيمت، راه‌اندازي بورس در استان ضروري است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حسابی با اعلام این مطلب افزود: ايجاد و راه‌اندازي بورس كالاي كشاورزي چه به عنوان ابزاري درجهت بهبود روش مبادله يا سازمان دهي بازاركشاورزي و چه درجهت توسعه اقتصاد از طريق افزايش سرمايه گذاري در اين بخش مي تواند نقش بسيار مهمي را در اقتصاد استان و تأمين رفاه مردم ايفا كند.

وی اطلاع رساني شفاف به فعالين بازار و توليدكنندگان و استاندارد كردن بازار و كالا را از اهداف راه اندازي بورس كالاي كشاورزي برشمرد وگفت: اين بورس همچنين مي تواند ضمن جلوگيري از نوسانات شديد قيمت، كاهش ريسك و معاملات، به وجود آمدن بازار رقابتي و اصلاح الگوي كشت از طريق انتقال اطلاعات و تأمين نيازمالي كشاورزان كمك شاياني كند.

حسابی در تشريح مزاياي بورس كالاي كشاورزي گفت: با راه اندازي بورس كالاي كشاورزي، سامان دهي بازار كالاها از طريق تضمين منافع خريدار و فروشنده و امكان مديريت ريسك در بازار محقق خواهد شد.

وي فراهم شدن امكان تحليل شاخص ها وپيش بيني روند بازار را از ديگر مزاياي راه اندازي اين نوع بورس برشمرد و تأكيد كرد: بورس كالاي كشاورزي با استفاده از ابزارها و روش هاي داد و ستد در پي ايجاد يك بازار رقابتي، شفاف وكارآمد است و مي تواند تا حد قابل ملاحظه اي نارسايي هاي بازارهاي سنتي و ناكارآمدي آن و مشكلاتي چون نوسان شديد قيمت ها را بر طرف نمايد.

سرپرست مديريت برنامه ريزي واموراقتصادي سازمان، با بیان اینکه بورس كالاهاي كشاورزي بر اساس قانون از سال 1383 در کشور تاسيس شده است ادامه داد: حضور توليدكنندگان، تعاوني ها و تشكل هاي بخش كشاورزي دركنار حمايت هاي مؤثر دولت مي تواند زمينه ايجاد بورس كالاي كشاورزي مقتدر، يكپارچه و پويا را فراهم سازد./س

برچسب ها: ضرورت ، راه اندازی ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.