گالري ملي انگلستان به تازگي نقاشي پرتره را خريداري کرده است که نقاش آن پس از ترسيمش آن را تا حد زيادي نابود کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، تابلوي نقاشي فوق متعلق به نقاش قرن 20 ميلادي يعني "کريجي آيچيسن" بوده که پس از شنيدن تحسين يک نفر در خصوص تابلواش آن را با قيچي تا حد بسيار بالايي نابود کرده است.
آيچيسن دليل اين اقدام خود را در آن زمان، چاپلوسي طرف مقابل از نقاشي او عنوان کرده است و دليل اينکه چاپلوسي را بسيار بد مي دانسته تابلوي خود را نابود کرده است.
تابلوي نقاشي فوق متعلق به 50 سال پيش بوده و گالري ملي انگلستان اين تابلو را با قيمت 36 هزار و 500 پوند از کلکسيونري خريداري کرده است.
بسياري از نقاشان و هنرمندان انگليسي خريد اين تابلو را کاري عجيب توصيف کرده اند و به نوعي گالري ملي انگلستان را متهم به حمايت از افرادي کرده اند که از نوعي جنون رنج مي برند.
گالري ملي انگلستان نيز در پاسخ به اين اعتراض، دليل خريد اين تابلو را حمايت از هنرمندان انگلستان عنوان کرده و آوردن اين تابلو به اين گالري را به دليل يادبود مرگ آيچيسن در سال 2009 ميلادي عنوان کرده اند.
گفتني است؛ کريجي آيچيسن در سال 1926 ميلادي از پدر قاضي متولد شده و با داشتن تابلوهاي خاص به ويژه پرتره که از سالهاي 1978 الي 1999 توسط وي ترسيم شده و همچنين به دليل ابتلايش به نوعي جنون، که همواره به نقاشي هاي خود آسيب مي رسانده، مشهور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار