رئيس كميسيون اجتماعي گفت: من نفر اصلي جمع‌آوري امضاي حمايت از مرتضوي نبودم ولي به نفر اصلي تبديل شدم که اشکالي هم ندارد، من همه امضاها را جمع نکردم ولي ليدر جمع‌آوري امضا براي حمايت از او به نظر مي‌آيم كه اشکالي ندارد و اين را مي‌پذيرم.

به گزارش حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا عزيزي رئيس کميسيون اجتماعي مجلس در گفتگو با روزنامه بهار درباره جمع‌آوري امضا براي حمايت از انتصاب سعيد مرتضوي به عنوان مدير عامل سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: بعضي‌ها فکر مي‌کنند که ما با اين کار مورد اتهام قرار گرفتيم اما اينگونه نيست.

وي افزود: فراکسيون رفاه اجتماعي مجلس اين نامه را آماده کرد و ما هم امضا کرديم.

عزيزي در ادامه گفت: ديوان عدالت اداري کاري کرد که مرتضوي از صندوق تامين اجتماعي عزل شود، در قبالش دولت راهي را انتخاب کرد تا مرتضوي در سمتش باقي بماند از اين رو دولت صندوق را تبديل به سازمان کرد با اين تغيير خود به خود راي ديوان خنثي شد چون ديگر صندوقي وجود ندارد.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس درباره چگونگي جمع‌آوري امضاها براي حمايت از مرتضوي گفت: من در راس امضاهاي اين نامه محکم، درشت و شيک نوشتم عزيزي رئيس کميسيون اجتماعي. من نفر اصلي نبودم ولي به نفر اصلي تبديل شدم که اشکالي هم ندارد، من همه امضاها را جمع نکردم ولي ليدر و جمع‌آوري امضا براي حمايت از سعيد مرتضوي به نظر مي‌آيم كه اشکالي ندارد و اين را مي‌پذيرم.

وي درباره ويژگي‌هاي سعيد مرتضوي گفت: مرتضوي يک جوان، انقلابي و مورد وثوق و اعتماد نظام است و زحمات زيادي براي نظام کشيده و ممکن است اشتباهاتي هم داشته باشد.

رئيس کميسيون اجتماعي درباره زحمات کشيده شده از سوي مرتضوي تصريح کرد: کسي که ديکته ننويسد غلط هم ندارد وي هم بالاخره معصوم نيستند، هيچ کدام از ما معصوم نيستيم ممکن است اشتباهاتي داشته باشيم متاسفانه برخي‌ها اشتباه‌هاي برخي را زير لنز دوربين بزرگنمايي مي‌کنند و نور هم به آن مي‌دهند تا آن اشتباه را خيلي بزرگ نشان دهند.

عزيزي ادامه داد: البته موضوعي که در مورد مرتضوي به عنوان اشتباه او اعلام مي‌شود از نظر بعضي‌ها اشتباه است ولي از نظر بعضي‌ها اشتباهي اتفاق نيافتاده است.

وي اضافه کرد: شما فرض کنيد الان يک گروهباني در دورترين نقطه کشور يک اشتباه بکند آيا ما اين را به حساب فرمان‌نويسان کشور مي‌گذاريم؟ نمي‌گذاريم.

رئيس کميسيون اجتماعي درباره اقدامات مرتضوي اذعان داشت: هيچ کس جيگر اين را نداشته که از دولت 35 هزار ميليارد تومان پول کارگران بدبخت را بگيرد گفتيم مرتضوي 1200 ميليارد تومان بدهي تامين اجتماعي به پزشکان، داروسازان و ندانپزشکان و بيمارستان‌ها پرداخت کرده دستش درد نکند. در نتيجه پزشکان و بيمارستان‌ها به مستمري بگيران تامين اجتماعي خدمات خوبي ارائه مي‌دهند.

وي درباره پرونده مفتوح سعيد مرتضوي و تعليق قضايي وي گفت: تعليق شده باشد چه اشکالي دارد همين مرتضوي که در نجات ايران موثر بوده آيا مي‌تواند در خيابان تنهايي راه برود؟ نمي‌تواند! بايد براي او محافظ بگذارم.

عزيزي با اشاره به حمايت نمايندگان از مرتضوي اعلام کرد 164 نماينده مردم و رئيس جمهور نامه نوشتند وتشکر کردند از اينکه صندوق تامين اجتماعي را به سازمان تبديل کرد. اين يعني اينکه احمدي‌نژاد کاري کرد که مرتضوي سر جايش بماند حالا بعضي‌ها گير مي‌دهند که ما از مرتضوي تشکر نکرديم که در مورد آنها بايد بگويم که خيلي آي‌کيو آنها پايين است يا خيلي زرنگ هستند اين حرف را مي‌زنند من سعي کردم 99 درصد را در کنار يک درصد ببينم.

رئيس کميسيون اجتماعي درباره ايده حمايت نمايندگان از مرتضوي اظهار داشت: فراکسيون رفاه اجتماعي مجلس بررسي کرد و به اين نتيجه رسيد مرتضوي بيچاره مظلوم واقع شده است و فراکسيون رفاه اجتماعي هم از دولت به خاطر اقدامات مثبت مرتضوي تشکر کرد.

وي افزود:‌ به صورت پراکنده جلسات زيادي برگزار کرديم من در اولين سخنراني ميان دستورم گفتم "اي نمايندگاني که روي صندلي سبز نشسته‌ايد، مديون خون شهدا هستيد. يعني اگر شهدا نبودند ما اينجا نبوديم." البته من خودم افتخار اين را دارم که جانباز هستيم مديون کساني هستيم که تلاش کردند نظام بمانند حضرت عباسي آقاي مرتضوي در سال 88 سهمي براي بقاي نظام داشت يا نداشت.

عزيزي ادامه داد: اگر اين نظام باقي نمي‌ماند من عزيزي و امثالهم وارد مجلس مي‌شديم؟ نمي‌آمديم. آدم بايد انصاف داشته باشد يک مقدار کج بنشيند ولي راست قضاوت کند خوب آدم اشتباه مي‌کند بايد تذکر داد، منفي‌ها و مثبت‌ها را بايد با هم گفت.

رئيس کميسيون اجتماعي با بيان اينکه اسم مرتضوي در نامه نبود، تصريح کرد: من نماينده يا نخواندم و امضا کردم که به درد لاي جرز ديوار مي‌خورم اگر نامه‌اي را نخوانده امضا کرده باشم، يا خواندم و امضا کردم و بايد سر امضايم بايستم. هدف از اينکه صندوق به سازمان تبديل شود اين بودکه مرتضوي بماند، اگر من نماينده اين را تشخيص ندهم به چه دردي مي‌خورم.

وي در پاسخ به اينکه مرتضوي نه رشته‌اش با تامين اجتماعي مرتبط بوده و نه سابقه‌اش اظهار داشت: مرتضوي دکتراي حقوق دارد و شرط مي‌بندم که او دکترا دارد. نمي‌دانم مدرک را از کجا گرفته ولي من از مرتضوي سوال کردم و گفت دکترا دارم. من به حرف خودش اعتماد کردم.

رئيس کميسيون اجتماعي در پاسخ به اينکه اگر مرتضوي جزو ناجي‌هاي ايران بوده چرا امضا کنندگان نامه حمايت از مرتضوي مايل نيستند نامشان به عنوان حامي او با افتخار در تاريخ ثبت شود، تصريح كرد: من يکي از آن 164 نماينده هستم و در راس اين موضوع قرار دارم و اين را مي‌گويم.

عزيزي درباره نقش مدير کل حوزه رياست و رئيس روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي براي امضا گرفتن از نمايندگان گفت:‌ بخشايش اردستاني نامه را آورد و من امضا کردم.

احمدي رئيس کميسيون تامين اجتماعي درباره اصرار رياست مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: شرايط ايجاب کرده مرتضوي اينجا باشد، احمدي‌نژاد هم اجازه نمي‌دهد کسي در کارش دخالت کند. تشخيص داده مرتضوي اينجا باشد و درست هم تشخيص داده. کدام رئيس سازمان توانست شستا را عوض کند؟ مرد و مردانه آمد و گفت برو بيرون کدام رئيس سازمان توانست از دولت 35 هزار ميليارد تومان پول سازمان را بگيرد؟مرتضوي.

عزيزي در پاسخ به اين سوال که آيا مرتضوي تا پايان دولت در همين سمت مي‌ماند، گفت:‌شايد مرتضوي در دولت بعدي هم بماند، اگر خوب عمل کند و دولت بعدي خوشش بيايد ممکن است او را نگه‌دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار