سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در انتقاد به انتخاب سعيد مرتضوي به رياست سازمان تامين اجتماعي گفت: قطعا کميسيون اجتماعي، سعيد مرتضوي و وزير کار را براي ارائه توضيحات پس از پايان تعطيلات نوروز فرا مي خواند.

سيد جواد زماني نماينده مردم کنگاور، محنه، هرسن، بيستون و دينور در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در انتقاد به انتخاب مرتضوي به رياست سازمان تامين اجتماعي گفت: در چهار، پنج سال اخير به طور مکرر شاهد تغيير رئيس سازمان تامين اجتماعي بوده ايم و علت اين تعويضها نيز آن بوده است که هيچ کدام از مديران، سابقه و حوزه کاريشان به سازمان تامين اجتماعي مرتبط نبوده است لذا نمي توانستند در اين حوزه موفقيتي داشته باشند و هم اکنون هم سعيد مرتضوي اين سمت منصوب شده است که رشته کاري وي و سابقه کاريش هيچ ارتباطي با تامين اجتماعي ندارد.

سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس در ادامه اظهار داشت: مرتضوي شايد نيروي قوي براي قوه قضاييه باشد اما نمي تواند موفقيتي در سازمان تامين اجتماعي به دست آورد چرا که مدير موفق مديري است که براي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت خود برنامه ريزي داشته باشد و اين برنامه ريزي صرفا با استفاده از تجربه و تخصص امکان پذير است.

وي در ادامه تصريح کرد: مرتضوي با پذيرفتن اين سمت به خود و سازمان تامين اجتماعي ضربه مي زند چرا که سازمان تامين اجتماعي نيازمند يک مدير اقتصادي است تا دولت بتواند او را به عنوان يک مدير پايدار آنجا نگهدارد و از طرف ديگر آن مدير نيز بداند که حداقل براي چندين سال در آنجا خواهد بود که بتواند براي زماني که آنجاست برنامه ريزي کند.

سخنگوي کميسيون اجتماعي در خانه ملت با بيان اينکه بنده نه موافق و نه مخالف استيضاح هستم گفت: هر مشکلي با استيضاح حل نمي شود ولي اينکه اين انتخاب با ضرب العجل و در روزهاي آخر سال صورت گرفته توجيهي ندارد.

وي با اشاره به غير مرتبط بودن مرتضوي با اين سازمان گفت: قطعا کميسيون اجتماعي، سعيد مرتضوي و وزير کار  را براي ارائه توضيحات پس از پايان تعطيلات نوروز فرا مي خواند و پس از توضيحات اين افراد است که بايد تصميمي گرفته شود./س3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار