معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: راه اندازی مراكز حرفه آموزی و اشتغالزایی در استان ها برای معتادان و افرادی كه ترك اعتیاد كرده اند، باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

بابك دین پرست، در بازدید از مركز درمان ماده 16 استان چهارمحال و بختیاری، در جمع اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری افزود: راه اندازی مراكز درمان ماده 16 اولویت اول ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور نیست بلكه ایجاد اشتغال، حرفه آموزی، تأمین مسكن و درمان معتادان، مهمترین اولویت این ستاد است.
وی گفت: دستورالعمل اجرای مراكز درمان ماده 16 از سوی وزیر كشور به استانداران ابلاغ شده اما راه اندازی این مراكز در همه مناطق و استان ها ضروری نیست و در هرجا كه نیاز باشد ایجاد این مراكز با تمامی امكانات پشتیبانی می شود.
دین پرست افزود: در این مراكز، معتادان فاقد گواهی درمان، معتادان متجاهل و خیابانی نگهداری می شوند.
وی تصریح كرد: افزایش گرایش معتادان به درمان و كاهش دسترسی افراد سالم و معتاد به مواد مخدر، باید در اولویت برنامه های شوراهای مبارزه با مواد مخدر استان ها قرار گیرد.
معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: هم اكنون بیش از 1.5میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی مراكز درمان ماده 16 كشور هزینه شده است.
وی، با بیان اینكه مركز درمان ماده 16 كه در استان چهارمحال و بختیاری تاسیس شده از بهترین و مجهزترین مراكز كشور است، افزود: در صورت استقبال كم و تكمیل نشدن ظرفیت این مركز، از فضای آن برای راه اندازی كارگاه های حرفه آموزی و اشتغال معتادان استفاده شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.