یک منبع آگاه عراقی فاش کرد که این کشور به تازگی سه قرارداد جدید تسلیحاتی با آمریکا منعقد کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری عراقی نهرین از بغداد ، این منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود گفت که دولت عراق هفته گذشته سه قرارداد جدید تسلیحاتی برای مجهز کردن ارتش به تسلیحات مورد نیاز، با آمریکا امضاء کرد و دولت آمریکا نیز با انعقاد و اجرایی شدن این قراردادهای تسلیحاتی موافقت کرده است .

وی افزود: پیش بینی می شود که دولت عراق مرحله اول این تسلیحات را در ماه جاری از طریق بندر ام قصر  دریافت کند و این محموله شامل هواپیماهای جنگی و بالگرد و تسلیحات سنگین خواهد بود.

این منبع آگاه تصریح کرد: که مجهز کردن ارتش عراق به تسلیحات مورد نیاز از وظایف و اختیارات نوری مالکی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح است و تا زمانیکه روند مجهز و مسلح کردن ارتش عراق براساس قانون اساسی و به دور از نقض قوانین عراق صورت می گیرد نخست وزیر مجبور نیست که برای این کار منتظر موافقت حکومت خودگردان کردستان باشد .

 این منبع خاطر نشان کرد :که نوری مالکی افراد و طرف هایی را که موانع و مشکلاتی در خصوص اولین قرارداد تسلیحات عراق ایجاد کردند ، به مردم معرفی کرد و مسئولانی را که در این موضوع دست داشتند از مقام خود برکنار کرد. از جمله این افراد مدیر دفتر نوری مالکی و چهار تن دیگر از مسئولان ارشد دولتی بودند .   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار