عضو جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با بیان اینکه شاید احمدی نژاد احساس می‌کند با این اصلاحاتی که صورت می‌گیرد، عده‌ای نتوانند از فیلتر قانون انتخابات عبور کنند، عنوان کرد: در قانون انتخابات ابهاماتی چون رجل سیاسی، مدیر و مدبر بودن و ... وجود دارد که افرادی در جایگاه‌ نمایندگان مجلس می‌توانند آن‌ها را تعبیر و تفسیر کنند.

بیت‌الله بدرلو در گفتگو با خبرنگار احزاب ياشگاه خبرنگاران؛‌ درباره اظهارنظر اخير رئيس‌جمهور در همایش «قوه مجریه در قانون اساسی» گفت: احمدي‌نژاد درحالي خود را نگران نقض قانون نشان می‌دهد که وی با ادعای قبول نداشتن برخي مصوبات مجلس شورای اسلامی جزو اولین ناقضان قانون است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه مجلس در همه جای دنیا مشخص است، گفت: اینکه نماینده مجلس با 1.3 آرا انتخاب می‌شود و به مجلس راه پیدا می‌کند دلیل منطقی برای نماینده‌تر بودن رئیس‌جمهور نیست.

این فعال سیاسی افزود: اگر فراوانی کاندیدای ریاست جمهوری هم مثل کاندیداهای مجلس شورای اسلامی باشد آرا می‌شکند و ممکن است رئیس‌جمهور با 20 درصد آرا نماینده مردم شود؛ در واقع باتوجه به فرواوانی کاندیداها درصد مشارکت در مجلس شورای اسلامی بیش از ریاست جمهوری و در شوراها بیش از هر دوی آنهاست.
 
وی در ادامه با بیان اینکه شاید احمدی نژاد احساس می‌کند با این اصلاحاتی که صورت می‌گیرد، عده‌ای نتوانند از فیلتر قانون انتخابات عبور کنند، عنوان کرد: در قانون انتخابات ابهاماتی چون رجل سیاسی، مدیر و مدبر بودن و ... وجود دارد که  افرادی در جایگاه‌ نمایندگان مجلس می‌توانند آن‌ها را تعبیر و تفسیر کنند.

عضو جمعیت آبادگران ایران اسلامی تصريح كرد: عده ای برای فکر و نظر کارشناسی 290 نماینده هیچ ارزشی قائل نیستند چون با نظر آنها مخالف است.

بدرلو همچنینن یادآور شد: براساس اصل 122 قانون اساسی، رئیس‌جمهور در حدود و اختیارات وظایفی که به موجب قانون اساسی و قانون عادی به عهده وی‌ است در برابر ملت، رهبری و مجلس شورای اسلامی باید پاسخ گو باشد.

وی در پایان با بیان اینکه در اواخر دوره دولت دهم انتظار می‌رود رئیس جمهور همکاری بیشتری با مردم و سایر قوا داشته باشد، خاطر نشان کرد: در بحث اصلاح قانون انتخابات دولت می‌تواند پیشنهادات و نظر تکمیلی خود را به مجلس ارائه کند.


انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، نماینده ، آرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار