يک وکيل دادگستري گفت: عواملي مانند ترس از خانواده، همسر، پدر، و افشاي اسرار منجر به عدم ارجاع زنان مورد تعرض به محاکم عمومي مي‌شود.

فاطمه قنبري در گفتگو با خبرنگار حقوقي، قضايي باشگاه خبرنگاران درباره خشونت عليه زنان، اظهار داشت: در قانون مجازات اسلامي، قانون‌گذار نسبت به بررسي جرائم رويکردي مطلق داشته و در تمام بخش‌ها از کلمه "هرکس و کليه افراد" استفاده کرده است.

اين حقوقدان ادامه داد:  مواد 619-622-623 و 624 مجازات اسلامي مربوط به جرائم صورت‌گرفته عليه زنان است و اگر فردي با الفاظ، حرکات و رفتارهاي خلاف شئون منجر به توهين، ضرب و جرح و وارد آمدن خسارت مادي معنوي به زني شده و حيثيت او را مورد اهانت قرار دهد، تحت مجازات و پيگيري قرار مي‌گيرد.
 
وي افزود: عواملي مانند ترس از خانواده، همسر، پدر، برخورد مامورين و افشاي اسرار، موجب عدم ارجاع زنان مورد تعرض به محاکم عمومي مي‌شود.

اين وکيل پايه يک دادگستري در پايان خاطرنشان کرد: يکي از راه‌هاي پيشگيري از خشونت عليه زنان، بالا بردن اعتماد به نفس و استقلال مالي بانوان است چراکه عدم امنيت اقتصادي و رواني زنان در جامعه، منجر به خشونت و افزايش جرائم مي‌شود. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: خشونت ، زنان ، قانون ، مجازات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار