رئيس سازمان بازرسي كل كشور در دومين اجلاس رؤساي دستگاه‌هاي مبارزه با فساد و نهادهاي آمبودزماني كشورهاي عضو اكو در تاجيكستان گفت: جلوگيري از فساد و مقابله با تجاوز به حقوق ملت ها يكي از ضروري ترين اقداماتي است كه بايد به آن متعهد شويم.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي طي سخناني در دومين اجلاس رؤساي دستگاه هاي مبارزه با فساد و نهادهاي آمبودزماني كشورهاي عضو اكو گفت: اين نخستين نهاد منطقه اي براي مبارزه با فساد و رسيدگي به شكايات مردمي است كه توأمان با حضور دستگاه هاي مبارزه كننده با فساد و نهادهاي آمبودزماني كشورهاي عضو اكو در جامعه جهاني تشكيل مي گردد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي ارائه خدمات و فعاليت هاي تخصصي مبارزه با فساد و رسيدگي به شكايات مردمي به كشور هاي عضو اظهار داشت؛ برگزاري دومين اجلاس رؤساي دستگاه هاي مبارزه با فساد و نهادهاي آمبودزماني كشورهاي عضو اكو، نشان دهنده علاقه وافر كشورهاي عضو براي مبارزه جدي با فساد
و گسترش عميق فعاليت هاي آمبودزماني است.

پورمحمدي خاطر نشان كرد: اعضاي اكو با بكارگيري كنوانسيون به عنوان نقشه جامع مبارزه با فساد، براي فعاليت هاي ملي استفاده مي نمايند و مشتاقانه اين فعاليت ها و تجربيات حاصل از آن را در سطوح منطقه اي و بين المللي با ساير اعضا به اشتراك مي گذارند.

وي ادامه داد: سازمان بازرسي كل كشور ايران و ساير دستگاه هاي ضد فساد اكو در اين مركز منطقه اي راه كارهاي اجرايي مناسب كنوانسيون ، معيارها و مدل هاي موفق را مورد بحث و تبادل نظر قرار مي دهند.

رييس سازمان بازرسي كل كشور تصريح كرد: اين مركز درصدد است تا فرهنگ و آگاهي مبارزه با فساد و شيوه هاي رسيدگي به شكايات مردمي را ايجاد و توانمند سازد و هم چنين همكاري هاي منطقه اي و بين المللي اعضا را افزايش دهد .كشورهاي عضو با استفاده از سازوكار بررسي همسان، به منظور شناسائي موفقيت ها، چالش ها و اعلام نيازهاي فني براي توانمند سازي اجرا كنوانسيون به اين مهم دعوت شده اند. در پيش نويس اساسنامه مركز آمده است كه تمامي كشورهاي عضو ، اعضاء كنوانسيون سازمان ملل متحد براي مقابله با فساد هستند.

پورمحمدي گفت: ترديدي نيست همكاري پايدار منطقه‌اي در زمينه مبارزه با فساد جز با اتحاد و همدلي يكايك دولت‌هاي منطقه ميسر نبوده و عدم همراهي و اتحاد هريك از كشورهاي منطقه به اين مهم خدشه وارد مي‌آورد. لذا، ضرورت همكاري كشورها در چارچوب سازوكارهايي مشخص در خصوص مبارزه با فساد اجتناب ناپذير است.

رييس سازمان بازرسي كل كشور در خاتمه ابراز داشت: جلوگيري از فساد و مقابله با تجاوز به حقوق ملت ها يكي از ضروري ترين اقداماتي است كه بايد به آن متعهد شويم. متأسفانه امروز شاهديم كه مردم مظلوم فلسطين و غزه مورد بيشترين تعارضات و فساد بزرگ رژيم جعلي صهيونيستي قرار گرفته اند. امنيت، سلامت و منافع آنها به شدت در خطر است. منشأ اين فساد، ديكتاتوري و ظلم است. به طور كلي،جامعه جهاني و ما در منطقه اكو به طور خاص بايد از حقوق محرومين دفاع كنيم و اجازه ندهيم بنيانگذاران فساد، به اعمال فساد انگيزشان ادامه دهند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار