رژیم صهیونیستی دوازده ساعت پیش از ترور احمد جعبری فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس و آغاز حمله هشت روزه به نوار غزه ،‌ با آمریکا و قطر هماهنگی کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز ؛ قطر پس از حمله نیز به درخواست رژیم صهیونیستی ، جنبش حماس را برای توقف حملات موشکی تحت فشار گذاشته بود تا جاییکه باعث شده بود برخی رهبران حماس خواستار قطع رابطه با دوحه شوند و حکام قطر را مزدوران رژیم صهیونیستی و مجریان طرحهای این رژیم توصیف کنند.

 یک منبع مسئول دیپلماتیک اروپایی به نقل از محافل رسانه ای و سیاسی اسرائیلی به این پایگاه اینترنتی گفت اسرائیل با برداشتن گامهایی برای کسب حمایت و پشتیبانی ، دوازده ساعت پیش از ترور احمد جعبری به دولت آمریکا اطلاع داده بود قصد دارد به یک هدف حیاتی در غزه حمله کند و واشنگتن نیز از آن استقبال کرده بود.

این مقام اروپایی افزود مسئولان دفتر نخست وزیری اسرائیل نیز پیش از حمله به نوار غزه در تماس تلفنی با حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر و حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی نخست وزیر این کشور درباره مسئله آرامش در نوار غزه گفتگو و از تلاشهای قطر در این خصوص قدردانی کرده بودند.
این دیپلمات اروپایی افزود پس از ترور احمد جعبری ، دفتر نخست وزیری اسرائیل با امیر قطر تماس گرفت و به سبب بیم از تحولات خطرناک در منطقه از وی خواسته بود برای برقراری آرامش تلاش کند.

به گفته این دیپلمات اروپایی ، دوحه نیز با قاهره و رهبران حماس تحت پوشش « گذشته ها گذشته » برای برقراری آرامش تماس گرفت .

این دیپلمات فاش کرد شاخه نظامی حماس و برخی رهبران سیاسی با درخواست قطر مخالفت کردند و حتی برخی از آنها درخواست کردند روابط حماس با دوحه قطع شود. آنها حکام قطر را مزدوران اسرائیل توصیف کردند که طرحهای تل آویو را اجرا می کنند.
برچسب ها: تل آویو ، قطر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار