سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه جمعه اعلام کرد مناقشه خاورمیانه فقط در چارچوب گروه چهارجانبه که مرکب از اتحادیه اروپا ، روسیه ، آمریکا و سازمان ملل است، نمی تواند حل و فصل شود بلکه برای حل و فصل آن به همکاری تنگاتنگ با اتحادیه عرب نیاز است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛ لاوروف در کنفرانسی خبری اعلام کرد: چندین سال است که ما در نشست های گروه چهارجانبه تاکید می کنیم این قالب برای بررسی موثر مشکلات کنونی و تدوین پیشنهاد و توافقنامه های پایدار کافی نیست.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: اینکه گروه چهارجانبه مورد به مورد با نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه عرب برای مطلع کردن اعضای آن از تصمیم گیری های خود تشکیل جلسه می دهد ،کافی نیست بلکه باید این اتحادیه با گروه چهارجانبه برای تدوین توافقنامه ها و تصمیمات به طور مشترک ، همکاری کند. گروه چهارجانبه برای تحرک بخشیدن به روند صلح اسرائیل و فلسطینیان تشکیل شده اما تاکنون موفقیتی نداشته است.

پنجشنبه ، تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس و فرستاده ویژه این گروه اعلام کرد اکنون که آتش بس به هشت روز خشونت ها پایان داد، اسرائیلی ها و فلسطینیان باید به حل و فصل ریشه های تنش در خاورمیانه بپردازند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار