آتش بس و نتيجه پايداري و ايستادگي در برابر دشمن و عبرت هاي برای اسرائیل

مقاومت و پایداری فلسطین مقابل زورگویی ها و تجاوزات رژیم غاصب اسرائیل نتیجه داد و در نهایت صلح در غزه پس از 8 روز برقرار شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از القدس العربی، در مقدمه اين مقاله بايد در ابتدا به خانواده هاي شهدا و مجروحان قهرمان تسليت گفت؛ چرا که اين دشمني هاي تهاجمي به نوار غزه، 160 شهيد به جاي گذشات که 42 تن از آنان کودک و 11 تن از آنان زن و 18 تن افراد مسن بودند و تعداد مجروحان به 1222 نفر رسيد که 431 تن از آنها کودک، 207 نفر زن و 88 نفر سالخورده بودند و اين آمار بيانگر اين مطلب است که نيروي اشغالگر شکست سختی خورد.  
"سلام و درود بر فرزندان قهرمان ملتمان که الگويي کامل در پايداري، بخشش و ايثار بود و اما ما درباره موضوع جديدي سخن خواهيم گفت که طي دوره گذشته وجود نداشت.  
طي سالهاي گذشته، مقاومت فلسطيني قادر نبود تا در نبرد با دشمن اسرائيلي به آن شکلي که امروز مي بينيم، پيروزمند از جبهه جنگ خارج شود.  
مقاومت فلسطين در تحقق توازن ترس و انکار به حدي که اصلا انتظارش را نداشتيم، متحد عمل کرد تا اينکه نيروهاي اشغالگر با مکانيزمهاي نظامي و جنگنده هاي بيشمار و تانکها و برج هاي نظامي اش در خوار کردن اراده مقاومت شکست خورد.  
امروز دشمن اسرائيلي عقب نشيني مي کند تا اعلام کند که براي اجراي بندهاي آتش بس و شروط مقاومت قهرمان فلسطين آمادگي کامل دارد.  
به طور حتم اين بار همچون بارهاي ديگر نيست. نتانياهو با وزرايش، پرچم سفيد را پس از عمليات گسترده نظامي و با سرافکندگي به مقاومت قهرمان تحويل دادند؛ چرا که او به بيش از 10 کشور منطقه اي و اروپائي جهت ورود و نفوذ به جنبش حماس در ارتباط بود تا بتواند از آنها در راضي کردن حماس با آتش بس کمک بگيرد.  
پس اسرائيل همان طرفي است که خواستار آتش بس شد و مقاومت طرفي است که شروطش را در گامي پيشرفته تحميل کرد و نکات بيشتري را به نفع خود تثبيت نمود.  
رژیم صهیونیستی، در برابر عظمت و جبروت مقاومت فلسطين سرفرودآورد؛ چرا که خطوط قرمز را زيرپا گذاشت.  
روزنامه نگاران و اصحاب رسانه در اين جنگ معتقدند که آنها قهرمانان طراز اول بوده و نقش شان در آشکار نمودن جنايت هاي نيروهاي اشغالگر بارز و آشکار بود؛ چرا که تصوير، کلام و گزارش سلاح، قوي ترين و موثرترين ابزار براي آشکار نمودن تجاوزات رژيم اسرائيل بود.  
روزنامه نگاران جان خود را به خاطر فرزندانشان و آشکار کردن حقيقت، گذاشته و در اينجا بايد از آنان قدرداني نمود.  
در حال حاضر، ما معادله اي داريم که نه به ذهن ما و نه اسرائيل نرسيد که به اين روال است:  
1-مقاومت در نشانه گرفتن شهرهاي اشغالي فلسطين موفق بود.  
2- مقاومت بر خط قرمز علم داشت و جرات پيدا کرد به آن دست يابد، در حالي که اين جرات در چارچوب حساب و کتاب نيروهاي اشغالگر نبود و آن همان سرنگونی جنگنده ها بود. حماس بارها توانست جنگنده هاي اسرائيلي را بمباران و سرنگون کند.  
3- مقاومت موشکهاي کاتوشا در اختيار داشت و توانست با امکانات نظامي خود ضربه سختي به اطلاعات نظامي صهيونيست وارد سازد.  
4- مقاومت برج هاي نظامي صهيونيست را مورد هدف قرار داد.  
5- مقاومت موفق شد تا تانکها و ذخيره هاي نظامي صهيونيستي را بيش از سه بار با موشک هاي کورنيت خود نابود سازد.  
6- مقاومت از موشکهاي گراد خود استفاده نمود و بدين وسيله ترس و دلهره به جان صهيونيست ها انداخت تا جايي که آنان خانه هايشان را سرپناه خود قرار دادند.  
7- مقاومت از موشک هاي مدل 107 استفاده نمود و خيابانهاي بئرالسبع را به شهرهاي اشباح تبديل کرد.  
و از سوي ديگر، نيروهاي اشغالگر اسرائيل بار ديگر در اجراي اهداف خود که قبل از اعلان تجاوز به نوار غزه به دنبال آن بودند، ناکام ماند.  
اين اهداف عبارت است از:  
1-ناکامي صهيونيست در توقف موشکها از سوي نوار غزه  
2- ناکامي صهيونيست در ترور رهبران حماس و سرنگوني دولت حماس  
3- ناکامي صهيونيست در از بين بردن انبار مهمات حماس  
در پايان براي دومين بار به فرزندان ملت قهرمان مان فلسطين درود مي فرستم و براي مريضان، شفاي عاجل را خواهانم.

برچسب ها: آتش بس ، فلسطین ، غزه ، دشمن ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار