فعالان حقوق بشر دولت کانادا را شريک جرم رژيم صهيونيستي درکشتار فلسطينيان مي دانند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ حمايت دوباره هارپر نخست وزير کانادا و دولت او از اسرائيل و حملات اين رژيم به غزه، خشم فعالان حقوق بشر را در اين کشور برانگيخته است زيرا آنها انتظار داشتند دست کم در اين مورد بر اساس اصول اخلاقي عمل و از مردم بي دفاع و قحطي زده غزه دفاع مي کرد که هم اکنون در حملات اسرائيل قتل عام مي شوند.

تحليلگران دولت هارپر را متهم مي کنند که به نوکر اسرائيل تبديل شده است و در حاليکه اسرائيل به شدت حقوق نشر را نقض مي کند، دولت کانادا جنايات اسرائيل را توجيه مي کند. کارشناسان معتقدند از نظر دولت کانادا خون اسرائيليها رنگينتر و باارزشتر از بقيه انسانهاست.

يکي از اين فعالان گفت دولت هارپر بايد در سياست خارجي پيرو ارزشهاي کانادا باشد و دست کم موضعي بي طرف اتخاذ کند نه اينکه فقط از اسرائيل حمايت کند. اين بدان معنا نيست که من فقط طرفدار فلسطينيان هستم بلکه من طرفدار صلح هستم. بايد توجه داشته باشيم که اسرائيل چهارمين ارتش جهان را دارد در حاليکه فلسطينيها جز چند راکت دست ساز و سلاح سبک چيز ديگري ندارند.

بسياري از مردم کانادا از نفوذ بيش از حد لابيهاي اسرائيلي در دولت کانادا ناراضي هستند.
يکي از فعالان زن در کانادا گفت من دوست دارم از هارپر بپرسم که اگر بچه هاي خودش در غزه زير بمباران اسرائيل بودند، پاسخش چگونه بود. شکي نيست که گر اين طور بود، هارپر چنين موضعي نمي گرفت و ديگر نمي گفت که اسرائيلها انسانهاي برگزيده خدا هستند و بر ديگران برتري دارند.

فعال کانادايي ديگري گفت لابيهاي اسرائيلي در کانادا بسيار نفوذ دارند. نفوذ آنها به حدي است که برخي از نيروهاي پليس کانادا در اسرائيل خدمت مي کنند.

دولت کانادا بارها مدعي شد اسرائيل حق دارد از خود دفاع کند اما به باور تحليلگران اين اسرائيل بود که آتش بس را نقض کرد و با کشتن يک نوجوان سيزده ساله که فوتبال بازي مي کرد جنگ را آغاز کردند به همين علت بايد گفت که اين فلسطينيان هستند که حق دفاع از خود را در برابر تجاوزات اسرائيل دارند و عکس اين درست نيست.

برچسب ها: جرم ، کانادا ، کشتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار