رئیس مرکز دیالیز و پیوند اعضاء منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی کامل بخشهای پیوند کبد و مغز استخوان این مرکز تا پایان امسال خبر داد .

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر یار محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر انجام سه عمل پیوند مغز استخوان و عملهای پیشرفته کبدی در این مرکز انجام می شود اظهار کرد :‌با تجهیز و تامین دستگاههای مورد نیاز این بخشها تا پایان امسال ، این بخشها برای ارائه خدمت به بیماران مجاور و زائر بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) راه اندازی کامل می شود .

وی با بیان اینکه بیمارستان منتصریه مشهد از بهمن ماه سال 90 در بخشهای دیالیز و پیوند کلیه فعال شده است اظهار داشت :‌در این مدت 149 عمل پیوند کلیه در این مرکز با موفقیت انجام شده است که از این تعداد 104 مورد متعلق به بیماران مرگ مغزی و بقیه از دهنده زنده بوده است .

رئیس مرکز دیالیز و پیوند اعضاء منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی اهداء عضو در جامعه خاطر نشان کرد :‌با توجه به رشد شهر نشینی و تغییر سبک زندگی بروز بیماریهای مختلف از جمله نارسایی کلیه رو به افزایش است در حالی که هم اکنون بیش از یک هزار و 100 بیمار نیازمند به کلیه در لیست پیوند این مرکز قرار دارند .

یارمحمدی با بیان اینکه باید تلاش شود اهداء عضو از دهنده زنده در کشور به صفر برسد و این امر نیازمند تغییر نگرش عامه مردم نسبت به مرگ مغزی است خاطر نشان کرد :زمانی که بیمار دچار مرگ مغزی می شود به هیچ عنوان برگشت پذیر نیست ، در حالی که با اهداء عضو این بیمار می توان موجب نجات حداقل هفت بیمار نیازمند به کبد ، کلیه ، قرنیه ، پوست و قلب شد .

وی خاطر نشان کرد:‌ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تمامی هزینه های بیمار گیرنده عضو در این مرکز به صورت رایگان است و پس از دریافت عضو نیز زیر پوشش بیماران خاص قرار می گیرد.

رئیس مرکز دیالیز و پیوند اعضاء منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقش رسانه های گروهی را در ترویج و ارتقاء فرهنگ عضو موثر عنوان کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.