مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد مشکوک به فرار مالیاتی در استان شناسایی شده است.

حاجی مشهدی اظهارداشت: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل تا ۱۵ تیرماه تعیین شده است. سال گذشته ۱۳۶ هزار اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در استان تسلیم شد، اما امسال حدود ۲۵ هزار مودی اظهارنامه خود را ارسال کردند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: مودیانی که امسال برای آنان پیامک معافیت از مالیات ارسال شده است نیازی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی ندارند.

وی بیان داشت: یکی از گلایه‌هایی که مودیان داشتند عدم قبولی اظهارنامه مالیاتی بود که سال گذشته و امسال اصل را بر برائت گذاشتیم و ۸۵ درصد اظهارنامه‌ها را قبول کردیم و برگه قطعی صادر کردیم.

وی اضافه کرد: اگر مودی به هر دلیلی سه سال متوالی اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم نکند اولا از معافیت‌های مالیاتی ماده ۱۰۱ که هرساله در بودجه تعیین می‌شود برخوردار نخواهد شد. همچنین ۳۰ درصد مالیات این افراد به عنوان جریمه غیرقابل بخشش خواهد بود و علاوه براین به‌عنوان مجرم مالیاتی تلقی خواهد شد.

حاجی مشهدی گفت: سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد استان بود که سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد‌های ناشی از مالیاتی بود. پیش‌بینی درآمد‌های مالیاتی امسال نیز پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر شناسایی فرار‌های مالیاتی در استان گفت: بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد مشکوک به فرار مالیاتی در استان شناسایی شده و در حال راستی‌آزمایی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.