امام جمعه گرگان گفت: همکاری بین مجلس و دولت جدید، باید براساس همدلی و هماهنگی باشد.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به اینکه تقدم مسائل و منافع جناحی و حزبی به جای منافع ملی، مردم و کشور باعث ضربه زدن به کار در دولت می‌شود، افزود: تا زمانی که این مسائل و تفکر در کشور جاری باشد، کشور به جایی نخواهد رسید.

وی بیان کرد: دولتمردان باید در ابتدای کار بدانند که مصالح و منافع ملی، نظام و مردم بر هر چیزی تقدم دارد.

وی به دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و رییس جمهور منتخب که طی هفته آتی مراسم تنفیذ و تحلیف برگزار خواهد شد، باید منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هفته گذشته را فصل‌الخطاب کار‌ها و برنامه‌های خود قرار دهند.

امام جمعه گرگان گفت: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، شرایط جدیدی به وجود آمده و امید در جامعه و بین مردم ایجاد شده است.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: این امیدواری در حدی است که مشکلات کشور آرام آرام در آینده حل خواهد شد.

وی ادامه داد: معظم له بیان داشتند که این انتخاب رییس جمهور برای حل مشکلات کشور امیدوارکننده است.

وی اضافه کرد: دولت نیز براساس این سخنان باید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشتغال جوانان را در اولویت قرار دهد.

وی همچنین به فرا رسیدن پنج مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور بعد انقلاب اسلامی در تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی و همزمان با تهران در گرگان به امامت شخص وی، افزود: این همزمانی اقامه نماز جمعه در گرگان، نشان‌دهنده قدمت این نماز عبادی سیاسی در این شهر است.

وی ادامه داد: در آیات و روایات به مساله نماز جمعه تاکیدات فراوان شده، به‌طوری ترک سه نوبت آن به صورت عمدی و سهوی، باعث نفاق خواهد شد.

امام جمعه گرگان گفت: امام جمعه باید فردی عادل و به حق باشد و این نماز برکات زیادی برای نظام و کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.