جنبش هاي فلسطيني رقيب فتح و حماساعلام کردند تصميم گرفته اند به منظور ابراز همبستگي کرانه باختري با قربانيان بحران غزه، به درگيريهاي داخلي خود پايان دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "جبريل رجوب" يک مقام بلندپايه فتح در جمع حدود يک هزار نفر که براي شرکت در تظاهراتي در رام الله مرکز سياسي کرانه باختري گردهم آمده بودند، اعلام کرد: ما از اينجا به همراه رهبران ديگر گروه ها اعلام مي کنيم که به اختلافات پايان مي دهيم.
يکي از خبرنگاران خبرگزاري فرانسه اعلام کرد اعضاي بلندپايه حماس در کرانه باختري و همچنين مقامات ارشد جهاد اسلامي در بين افراد شرکت کننده در اين تجمع بودند.
ميدان مناره رام الله به دريايي از پرچم هاي فلسطين تبديل شده بود و تجمع کنندگان با درخواست از مبارزان حماس که از روز پنجشنبه تاکنون دست کم پنج راکت به سمت تل آويو شليک کرده اند، فرياد مي زدند: وحدت"و "تل آويو را بزنيد".
محمود الرمحي مقام بلندپايه حماس در سخناني در اين تجمع اعلام کرد: «هر کسي که از امروز به بعد از اختلاف دم بزند، يک جنايتکار است.
سالهاست فتح و حماس، دو گروه اصلي فلسطيني، درگير مناقشه اي شديد هستند ولي ادامه خونريزي در نوار غزه ظاهرا باعث شده است اين دو جنبش در اختلافات قديمي خود تجديد نظر کنند.
91 فلسطيني تاکنون در حملات هوايي اسرائيل به غزه کشته شده اند.

برچسب ها: فتح ، حماس ، فلسطین ، اختلاف ، آشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار