اردبیل/

نزدیک به 4 درصد مردم ایران مبتلا به انسداد ریوی هستند

معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل گفت: سه تا پنج درصد جمعیت فعال کشور به بیماری COPDمبتلا هستند.

حسین قبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: بیماری انسداد ریوی یک بیماری مزمن و بسیار مهم است که از طریق سازمان بهداشت جهانی سومین چهارشنبه ماه نوامبر به این نام موسوم شده و در سطح دنیا برای معرفی و پیشگیری از این بیماری اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بار مالی این بیماری برای کشورها بسیار زیاد است، گفت: دوره‌های بازآموزی برای پزشکان، آگاه‌سازی مردم از طریق رسانه‌ها و اصلاح رفتارهای درمانی در این راستا همه ساله در کشورها انجام می‌شود که ما نیز طبق نیاز کشور به این امر اقدام می‌کنیم.

قبادی با بیان اینکه این بیماری راه‌های هوایی را دچار انسداد می‌کند، خاطرنشان کرد: سه تا پنج درصد جمعیت ما به این بیماری مبتلا هستند که در سطح جهان تعداد مبتلایان به 12 میلیون نفر می‌رسد.

معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه افزود: در اکثر کشورها مرگ ناشی از این نوع بیماری سال به سال افزوده می‌شود و هزینه مستقیم و غیر مستقیم آن برای کشورها 5 میلیارد دلار است.

وی گفت: علاوه بر آن هزینه ناشی از، از دست دادن سال‌های عمر مفید شخص و ناتوانی درمان در کشورهای اروپایی سبب شده تا بسیاری از کشورها اقدامات پیشگیرانه در این حوزه را آغاز کنند./س 

برچسب ها: اردبیل ، بیماری ، انسداد ، ریوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.