رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس تاکيد کرد رژيم صهيونيستي به شدت ضعيف است و حتي توانايي مقابله با يک اردوگاه در نوار غزه را هم ندارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه الجزيره ؛ خالد مشعل در سخنراني در هشتمين کنفرانس جنبش اسلامي در سودان افزود: اسرائيلي ها در تجاوز به غزه در توهم هستند و غزه در برابر اشغالگران پايدار است.

مشعل گفت: امت اسلامي بايد قواعد بازي در برابر اشغالگران اسرائيلي را تغيير دهد. از مردان مقاومت مي خواهم که کشمکش با دشمن را با شجاعت و هوشياري اداره کنند.
وي تاکيد کرد در سايه بهار عربي نبايد مسئله فلسطين فراموش شود.

رئيس دفتر سياسي حماس گفت: صهيونيستها مي گويند مي خواهند زيرساختها در نوار غزه را از بين ببرند، اما زير ساخت واقعي مقاومت مردان فلسطيني و اراده آنهاست.

خالد مشعل با تمجيد از شهيد احمد الجعبري که در حمله اخير اسرائيل به نوار غزه شهيد شد افزود: گردانهاي القسام مرداني مانند الجعبري کم ندارد. الجعبري در تشکيل گردانهاي القسام مشارکت داشت و قهرمانانه زندگي کرد و قهرمانانه شهيد شد.

وي گفت: اسرائيل رژيم اشغالگري است که نمي تواند با يک ملت آزاد مقابله کند و ما به راه جهاد و مقاومت ادامه خواهيم داد و روزهاي صهيونيستها در فلسطين به شماره افتاده است.

مشعل خاطر نشان کرد: ما از مردم غزه مي خواهيم که به پايداري خود ادامه دهند و از تلاشها براي متحد کردن گروههاي مبارز فلسطيني حمايت مي کنيم.

وي با اشاره به اقدام مصر در فراخواندن سفير خود از اسرائيل گفت: ما روز گذشته شاهد مصر جديد با رهبري شجاع آن بوديم. سران عربي و اسلامي بايد قواعد بازي در برابر اسرائيل را تغيير دهند و ديدگاه جديدي داشته باشند. آنها در کنار مسايل داخلي خود نبايد مسئله فلسطين را فراموش کنند. اسرائيل مصر و امت عربي و اسلامي را امروز امتحان مي کند، اما رهبراني که منتخب ميليونها نفر هستند امروز ثابت مي کنند که خط مشي جديدي را در پيش گرفته اند.

برچسب ها: مشعل ، اسرائیل ، فلسطین ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار