محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در گفتگوي اختصاصي با شبکه "آر تي اس" سوئيس خواهان حمايت سوئيس از فلسطين براي اخذ عنوان کشور ناظر در سازمان ملل شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ محمود عباس افزود : ما اميدواريم سوئيس در جلسه سازمان ملل در روز بيست و نهم نوامبر که قصد داريم در آن تقاضاي اخذ عنوان کشور ناظر کنيم در کنار ما باشد. من در سفر به سوئيس و ديدار با رئيس جمهور و وزير امور خارجه و نيز قانونگذاران آنها را در جريان اوضاع کنوني فلسطين و روند صلح قرار دادم.

رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در پاسخ به سوال خبرنگار مبني بر اينکه آيا مي خواهيد سوئيس از طرح شما براي يک کشور فلسطيني ناظر در سازمان ملل حمايت کند گفت : بله دقيقا اين خواست ماست. اين طرحي است که در حاشيه سازمان ملل در نيويورک مورد بحث و بررسي قرار گرفت. بدون شک سفير سوئيس در جريان اين امر قرار دارد و اميدوارم که در روز بيست و نهم نوامبر بتوانيم آراء بسياري از کشورها از جمله سوئيس بدست آوريم.

محمود عباس در پاسخ به اين سوال که مدرکي در اسرائيل منتشر شده مبني بر اينکه اسرائيل مي تواند در صورت اعلام کشور فلسطين شما را سرنگون کند افزود : در حقيقت ما به چنين تهديداتي عادت داريم. اين نوع تهديدات از سوي برخي شخصيت ها همچون ليبرمن مطرح مي شود و ادعا مي کند که ما در حال پيشبرد جنگي ديپلماتيک-تروريستي عليه اسرائيل هستيم اما اين حقيقت ندارد زيرابسياري از کشورها در درون جامعه بين المللي به اين ادعاهاي تروريستي باور ندارند ، ما به دنبال تروريسم نيستيم ، ما به دنبال احقاق حقوق خود از راه ديپلماتيک و قانوني هستيم. اگر اسرائيل بخواهد اقدامي عليه حقوق بين المللي انجام دهد ، اين مشکل اوست. ما ترسي از اين مسئله نداريم.

محمود عباس درباره کشته شدن رئيس شاخه نظامي حماس در غزه به دست نيروهاي اسرائيلي گفت : اصولا ما مخالفت هر گونه اقدام نظامي از سوي هر گروهي هستيم. پرتاب موشک يا عمليات نظامي ، حمله از دريا ، عمليات تانک و غيره ، ما در واقع مخالف کشته شدن غيرنظاميان فلسطينيان يا اسرائيلي ها هستيم. اميدواريم اوضاع آرام شود و مصر هم اقداماتي براي آرام کردن اوضاع انجام داده اما بنظر مي رسد که اوضاع کنوني خارج از کنترل شده و ما هر گونه اقدام نظامي را محکوم مي کنيم.


اما ما از سوئيس مي خواهيم اگر رابطه خوبي با اسرائيل دارد با ما نيز رابطه مساعدي داشته باشد. در چنين فضايي سوئيس مي تواند به ما براي برقراري صلح کمک کند. سوئيس کشوري صلح طلب است و خواهان برقراري صلح در سراسر جهان است و من اميدوارم اين کشور در روند صلح خاور ميانه مداخله کند.

وي در پاسخ به اينکه آيا انتظار داريد سوئيس به صورت يک جانبه فلسطين را به رسميت بشناسد گفت : اميدوارم و تلاش خواهم کرد آنها به نفع ما راي دهند. زيرا اين راي براي عدالت و کمک به روند صلح است.

گفتني است محمود عباس رئيس اين تشکيلات سفر خود به اروپا را به منظور رسيدگي به بحران ناشي از حملات نظامي رژيم صهيونيستي به نوار غزه کوتاه کرده است.

برچسب ها: عباس ، سوئیس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار