امریکا همچنان به تلاش خود ادامه می دهد تا فلسطینیان را از طرح درخواستشان در مجمع عمومی سازمان ملل منصرف کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین‌هوا ، مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا روز سه شنبه اعلام کرد دولت این کشور هنوز فعالانه تلاش می کند تا فلسطینیان را متقاعد کند که درخواست جایگاهی بالاتر در سازمان ملل طرحی مناسب نیست و در نهایت این اقدام برای آنان نتیجه دلخواه را به دنبال نخواهد داشت.
 باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا روز یکشنبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفتگو کرد. اوباما در این تماس تلفنی از مذاکرات مستقیم میان اسرائیل و فلسطین حمایت و آن را راه حلی به منظور دستیابی به دو کشور مستقل فلسطینی و اسرائیلی توصیف کرد.
اما یک روز بعد، محمود عباس تاکید کرد روز بیست و نهم نوامبر فلسطینیها طرح خود را با هدف کسب جایگاه کشور ناظر در سازمان ملل، به مجمع عمومی خواهند برد.
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در ادامه تصریح کرد:  در مراحل بعدی ما به تلاش خود برای متقاعد کردن فلسطینیها ادامه خواهیم داد تا اهداف خود را پای میز مذاکره جستجو کنند.  
تونر اظهار داشت دیوید هیل، فرستاده ویژه امریکا طی روزهای آتی در شهر برن سوئیس با محود عباس دیدار خواهد کرد.
آخرین دیدار طرفهای اسرائیلی و فلسطینی به سپتامبر 2010  باز می گردد؛ مذاکراتی که به دلیل تاکید اسرائیل بر ساخت شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن ظرف چند هفته به شکست منجر شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار