ديويد کامرون نخست وزير انگليس در نشست مشترک خبري با ماريو مونتي نخست وزير ايتاليا بر لزوم اصلاح بودجه و هزينه هاي اتحاديه اروپا تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، نخست وزير ايتاليا تصريح کرد در دوران اقتصادي سخت مانند اکنون، بسياري از کشورها حالتي تدافعي دارند و تلاش مي کنند از محصولات داخلي خود حمايت کنند.  
انگليس همواره از اين امر انتقاد مي کند.  
ما در روابط خود، ديدگاه هاي دو کشور درباره مسائل اقتصادي، بازرگاني و مالي را بررسي مي کنيم و ديدار امروز بار ديگر تاکيدي بر روابط خوب انگليس و ايتالياست.
مونتي گفت در ماه هاي گذشته، ما در کنار هم در شوراي اروپا همکاري کرده ايم و ديدگاه هايي مشترک درباره بازار واحد و توسعه اقتصادي داشته ايم که نقش زيادي در توسعه اقتصادي اروپا دارد. ما در ماه ژوئن، تصميم هاي گسترده اي درباره اقتصاد گرفتيم و اکنون نيز براي اجراي اين تصميم ها، بايد گام هايي محکم برداريم. من و مونتي با رامپوي و باروسو صحبت خواهيم کرد تا طرحي پيش روي را با آنان درباره  اجراي بازار واحد و چارچوب مربوط به اين طرح در ميان بگذاريم. البته همه ديدگاه هاي دو طرف در اين خصوص کاملا بر هم منطبق نيست ولي ديدگاه هاي مشترکي زيادي مانند مسائلي مانند بودجه اتحاديه اروپا، موضوع رشد اقتصادي و رقابت داريم.
کامرون گفت ما همچنين در خصوص بودجه اتحاديه اروپا در آستانه نشست آتي بحث کرديم. صحبت من اين است که در زماني که هر دو کشور در خصوص بودجه خود بايد تصميم هاي دشواري بگيرند، نمي توانيم هزينه هاي اين اتحاديه را افزايش دهيم. کشورهاي اروپايي اين اتحاديه بايد به تعهدات خود در خصوص هزينه کردن به صرفه و موثر پايبند باشند و اقداماتي را در اولويت قرار دهند که باعث رونق اقتصادي براي همه ماليات پردازان اروپا باشد. با توجه به اينکه دو کشور از جمله تامين کنندگان عمده اتحاديه اروپا هستيم، از اين رو به سود ماست که نظامي درست و سخت گيرانه در رابطه با اصول بودجه اي اتحاديه اروپا ايجاد شود.
وي با مهم خواندن نشست اتحاديه اروپا در زمستان، از همتاي ايتاليايي خود براي شرکت در نشست گروه هشت در کشورش دعوت به عمل آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار