هيئت‌های مذهبی فضای مساعدی را برای پياده‌سازی امر به معروف و نهی از منكر به عنوان هدف قيام اباعبدالله‌الحسين(ع) پديد آورده و با پشتوانه اين فضای معنوی می‌توان اين هدف را محكم‌تر و با مخاطب بيشتر بيان كرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان معاون تشكل‌های مردمی ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر كشور در ششمين دوره همايش «علمداران» که با حضور مسئولان و فعالان هيئت‌های مذهبی شهرستان زنجان در حسينيه اعظم اين شهر برگزار شد با اشاره به اين‌كه نافرمانی اهل مدينه از فرمان پیامبر(ص) پس از واقعه غدير، سبب اتفاقاتی همچون واقعه عظيم كربلا شد،گفت: در سال بعد از واقعه غدير، يزيد دستور داد تا لشكرش به مدينه حمله كند و همه دارايی اهل مدينه و حتی ناموس آنان بر لشكر يزيد حلال اعلام شد.

متوليان افزود: تنها كسانی‌كه از اين حمله يزيديان در مدينه در امان ماندند، افرادی بودند كه به خانه حضرت زينالعابدين(ع) پناه برده و اهل مدينه اثر بی‌تفاوتی خود نسبت به فرمان پيامبر اكرم(ص) را در اين واقعه به عينه مشاهده كردند؛ از اين‌رو فرمايش علی(ع) مصداق پيدا می‌كند كه فرمود:«يا امر به معروف و نهی از منكر كنيد و يا اشرار بر شما مسلط خواهند شد».

وی تصريح كرد: با پيروزی انقلاب اسلامی مردم ايران ثابت كردند كه نه مثل اهل مدينه هستند و نه اهل كوفه و نتيجه تبعيت آنان از ولايت اين است كه كشورهای ديگر نيز با الگو قرار دادن آنان طعم مقاومت را چشيدند.

معاون تشكل‌های مردمی ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر، با تأكيد بر اين‌كه دشمن با انواع و اقسام مفاسد جهت تهی كردن جوانان از دين، غيرت و حمیّت در حال فعاليت است،ادامه داد: هيئت‌های مذهبی فضای مساعدی را برای پيادهسازی امر به معروف و نهی از منكر به عنوان هدف اصلی قيام اباعبدالله‌الحسين(ع) پديد آورده و با پشتوانه اين فضای معنوی میتوان اين هدف را محكم‌تر و با مخاطب بيشتری بيان كرد.

متوليان شورای امر به معروف و نهی از منكر در هيئات مذهبی به رياست روحانی هيئت ،تشكيل شده و با نصب بنر و تذكرات مهربانانه، اين وظيفه را در هيئت‌های مذهبی پياده خواهند كرد.

وی خاطر نشان کرد: بنابر فرمايشات مقام معظم رهبری، هيچ سلاحی برنده‌تر از زبان نيست و امر به معروف و نهی از منكر نياز به سلاح ديگری ندارد؛ بنابراين با اين تذكرات زبانی، می‌توان جلوی بی‌محتوا كردن جوانان را گرفته و جامعه را سالم خواهد كرد./س

 

برچسب ها: هیئت ، مذهبی ، پشتوانه ، معروف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.