تلاش می شود در حوزه کتاب رتبه اول خاورمیانه کسب شود.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیرکل امور استانها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم تجلیل از خادمان کتاب با بیان این مطلب گفت: : براساس هدف‌گذاری‌های انجام شده سعی داریم برمبنای 4 شاخص تعداد اعضای کتابخانههای عمومی، زیربنای کتاب‌خانهها، تعداد صندلی و فضای کتابخانهها در منطقه آسیای جنوب شرقی، آسیای میانه و خاورمیانه رتبه نخست و در دنیا رتبه 10 ام را داشته باشیم که نیاز به یک عزم جدی دارد.

حجت الاسلام حسینی افزود: کتاب و فعالان کتاب باید در خدمت قرآن باشد و تالیفات در سایر رشتهها نیز باید در راستای تعالیم قرآن قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از افتخارات نهاد کتابخانههای عمومی کشور این است که براساس شاخصههای استاندارد کتابدار جذب می‌کند و دولت و مسئولان اهتمام ویژهای به این نهاد دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: بحث کتاب و کتابخوانی نسبت به قبل انقلاب رشد فزایندهای داشته است در اوایل انقلاب 400 کتابخانه در کشور وجود داشت و هماکنون بیش از 2800 کتابخانه وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد:این آمار مختص نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و کتاب‌خانه‌های دیگری در سایر نهادها مانند دانشگاهها و وزارت خانه‌ها داریم که اگر اینها را هم در آمار حساب کنیم تعداد بیش از این خواهد بود./س

 

برچسب ها: الویت ، حوزه ، کتاب ، خاور میانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.