روزنامه دیلی تلگراف در تحقیقی به بررسی پدیده فرار مغزها در انگليس پرداخته است و از آن به نوعی هشدار یاد كرده است. در چند ساله گذشته تعداد زیادی از افراد طبقه متوسط در انگليس به امید زندگی بهتر از این کشور مهاجرت کرده‌اند. تنها در سال گذشته بیش از 149 هزار نفر از این کشور مهاجرت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف، در چند ساله گذشته تعداد زیادی از افراد طبقه متوسط در انگليس به امید زندگی بهتر از این کشور مهاجرت کرده‌اند كه بیش از نیمی از افرادی که سال گذشته از این کشور مهاجرت کردند افرادی با تخصص و یا مدیران کارخانه بوده‌اند.

این گزارش می‌افزايد:" جذابیت‌های سبک زندگی و آب و هوایی بهتر به همراه فرصت‌های شغلی مناسب به معنای این است که تعداد زیادی از مدیران، دانشمندان، اساتید و دکترهاي انگليسي در طول 20 سال گذشته این کشور را ترک کرده‌اند".

مدیران تجاری نرخ بالای مالیات را عامل فرار متخصصین و رفتن آنها به کشورهایی از جمله استرالیا، آمریکا و کانادا می‌دانند. تنها در سال گذشته بیش از 149 هزار نفر از این کشور خارج شدند و در حال حاضر بیش از 4.7 میلیون نفر در خارج از این کشور زندگی می‌کنند.

در این بین، نگرانی‌هایی وجود دارد که نرخ بالای مالیات، هزینه‌های زندگی و رشد پایین بازپروری اقتصادی می‌تواند این روند را شدت بخشد. در چند سال اخیر نیز نگرانی‌های خاصی در مورد مهاجرت دانشمندان، اساتید دانشگاه و داروسازان مطرح شده است که از تمایل خود براي خروج از كشور و اقامت در كشور ديگري صحبت كرده‌اند.

بر اساس تحقیقات، تعداد متخصصین از جمله پزشکان، مهندسین و مدیران ارشد کارخانه‌ها که انگليس را در طول دو دهه گذشته ترك كرده‌اند به شدت افزایش يافته است. این قبیل از افراد معتقد هستند که مالیات در انگليس بالاترین میزان را در دنیا دارد.

در ادامه اين گزارش آمده است: "حجم وسیع و رو به افزایشی از شهروندان انگلیسی که در حال ترک این کشور هستند اکثرا در مشاغل حرفه‌ایی و یا مدیریتی مشغول به کار هستند".

در سال 2010، بیش از 48% از مهاجرین انگليسي را افراد متخصص تشکیل می‌دادند. این عدد در سال 1991 تنها 37% بود. بر اساس این تحقیق، افرادی که از انگليس برای همکاری با شرکت‌های بزرگ به نیوورک مهاجرت کرده‌اند.

جان کریدلاند، مدیر عامل سی بی ای، در اين خصوص مي‌گويد امیدوار است با کاهش مالیات‌ها موج مهاجرت برگردد. هیچ شکی نیست که این اتفاق در سال‌های اخیر به علت افزایش مالیات بر درامد بوده است.

اقتصاد دانان هشدار داده‌اند که مالیات‌ها در انگليس جزء بالاترین نرخ‌ها در دنیا هستند. بر اساس آمار، نرخ مالیات در آمریکا از فرانسه بالاتر است که این کار به رقابت پذیری و رشد پایدار این کشور آسیب خواد زد.

از هر 7 نفر انگلیسی که در خارج از این کشور زندگی می‌کند، یک نفر می‌گويد که به علت هزینه‌های معقول زندگی تمایل دارد در خارج از انگليس به زندگی ادامه دهد. این گزارش این هشدار را به دولت انگليس می‌دهد که افزایش سالیانه 9 هزار پوندی شهریه دانشگاه‌ها باعث مهاجرت دست جمعی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از این کشور خواهد شد.

9 نفر از هر 10 نفر نیز که سال گذشته انگليس را ترک کردند در سن سال کاری بودند و 8 هزار نفر از بازنشستگان نیز به خارج رفته‌اند. این رقم بالاترین میزان  مهاجرت از سال 2006 است که با رشد ثروت همراه  بود. در آن سال تنها 2200 نفر از انگليس مهاجرت کردند.

این تحقیق نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که به انگلستان مهاجرت کرده‌اند به نسبت کسانی که از کشورهای فقیرتری آمده‌اند و تمایل کمتری به ماندن در این کشور دارند.

سر اندرو گرین، رئیس دیده‌بان مهاجرت در انگليس گفت: "این افراد دقیقا همان کسانی هستند که دولت قدرت کنترل آنها را دارد و باید هم همین کار را انجام دهد".

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار