نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه منتظر موافقت دولت میانمار برای سفر به این کشور هستیم، گفت: در صورت موافقت دولت میانمار ایران آمادگی دارد اردوگاهی مستقل برای آوارگان احداث کرده و تیم بهداری و کمک‌رسانی خود را برای امداد به مسلمانان میانماری مستقر کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /منصور حقیقت‌پور با بیان اینکه هیاتی از کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس آماده اعزام به میانمار است، افزود: هنوز تاریخ دقیق سفر هیات پارلمانی ایران به میانمار مشخص نشده است، ما از چند ماه گذشته آمادگی خود را برای اعزام به میانمار اعلام کردیم، اما از آنجا که وزارت خارجه میانمار باید با سفر هیات ایرانی موافقت کند، منتظر پاسخ دولت میانمار هستیم تا به محض موافقت عازم میانمار شویم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئولانی از وزارت امور خارجه، هلال احمر و کمیته امداد هیات پارلمانی ایران را همراهی خواهند کرد، گفت: در این سفر که به سرپرستی بنده انجام می‌شود به طور قطع جلساتی با مسئولان و اعضای پارلمان میانمار خواهیم داشت.

حقیقت‌پور افزود: تقاضای ما در این سفر این است که امکان بازدید از اردوگاه آوارگان مسلمان میانمار فراهم شود.

وی تاکید کرد:‌ در این سفر بنا داریم محموله‌هایی به عنوان کمک‌رسانی و امداد همراه خود به میانمار برده تا آنها را بین آوارگان میانمار توزیع کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه در این سفر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود برای احداث اردوگاه مستقل برای مسلمانان میانمار را به دولت میانمار اعلام خواهد کرد، گفت: در صورت موافقت دولت میانمار ایران آمادگی دارد اردوگاهی مستقل برای آوارگان احداث کرده و تیم بهداری و کمک‌رسانی خود را برای امداد به مسلمانان میانماری مستقر کند.

حقیقت‌پور درباره احتمال سفر هیات پارلمانی ایران به میانمار در نیمه آبان، گفت: پیش‌بینی‌هایی مبنی بر اینکه قرار است وزیر امور خارجه ۱۵ آبان ماه به میانمار سفر کند وجود داشت که بر همین اساس بنا شد تا ترکیبی از وزارت خارجه و هیات پارلمانی عازم میانمار شوند که به نظر می رسد تاریخ ۱۵ آبان برای سفر به میانمار امکان‌پذیر نیست./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.