رئيس اتحاديه املاک کشوري گفت:‌ نوسانات ارزي موجب افزايش قيمت مصالح ساختماني و بر هم ريختگي بازار مسکن کشور شده است.

مصطفي قلي خسروي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: ساخت مسکن ويژه و حرکت اين بازار به سمت ساخت و ساز بيشتر بر رونق مسکن کشور تاثير گذار بوده است .

وي در ادامه افزود: نوسانات ارزي طي ماههاي اخير ثبات بازار مسکن را که از طريق ساخت مسکن مهر و مسکن ويژه ايجاد شده بود را بر هم زده است.

رئيس اتحاديه املاک کشوري با اشاره به اينکه بيش از 80 درصد از مصالح ساختماني در داخل کشور توليد مي شود ، افزود:  جو رواني ايجاد شده ناشي از نوسانات بازار ارز موجب افزايش قيمت مصالح ساختماني و ايجاد رکود انتظاري در اين بازار شده است.

خسروي در خصوص رکود انتظاري ايجاد شده در بازار مسکن گفت: در رکود انتظاري فروشنده با توجه به وضعيت بازار قيمت واحد مسکوني خود را تعيين و افزايش مي دهد، اگرچه اين افزايش قيمت مانع از وجود مشتري مي شود ولي فروشنده قيمت واحد خود را تحت هيچ شرايطي کاهش نمي دهد.

خسروي با اشاره به تعديل بازار مسکن با کنترل نوسانات ارزي گفت: تعديل بازار ارز و نوسانات موجود آرامش را به بازار مسکن باز مي گرداند.

وي با بيان اينکه مسکن مهر بازار داخلي مسکن را رونق مي دهد گفت: پروژه مسکن مهر و رونق و تعديل بازار داخلي مسکن بسيار اثرگذار بوده است.

خسروي در ادامه اظهار داشت: در صورتي که مسکن مهر ايجاد نشود ثبات داخلي بازار مسکن به هم مي زند.

رئيس اتحاديه املاک کشوري خاطرنشان کرد: در صورتي که طرح ساخت مسکن مهر  در کشور  اجرايي نمي شد ، قيمت هر واحد مسکوني در ميانه شهر به 10 ميليون تومان در هر مترمربع مي رسيد./عب
برچسب ها: املاک ، اتحادیه ، خسروی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار