رئيس هيئت مديره شبکه رسانه اي عراق تاکيد کرد ترکيه، عربستان سعودي و قطر در موج جديد انفجارهاي تروريستي در اين کشور دست دارند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه الميادين ؛ درباره انفجارهاي سه روز گذشته در عراق گفت: زمان وقوع اين انفجارها نشان مي دهد که عاملان آنها هيچ دين، ارزش و اصولي ندارند و در تعطيلات عيد سعيد قربان اين حملات تروريستي را انجام دادند. طرفهاي مشخصي با اهداف و برنامه هاي مشخصي در اين انفجارها دست دارند.

سلمان تصريح کرد: من به صراحت بعضي کشورها را که برنامه هاي طايفه اي را دنبال مي کنند، مسئول اين انفجارها مي دانم. آنها نمي خواهند ثبات در عراق برقرار شود. ترکيه به طارق الهاشمي فراري و بعضي گروههاي تروريستي متحد او پناه داده است. عربستان سعودي هم با فتواهاي تکفيري و گروههاي تکفيري به اين حملات تروريستي کمک مي کند.

در زندانهاي عراق سعوديهاي زيادي وجود دارند. قطر هم حمايت مالي و سياسي از گروههاي تروريستي در عراق را فراهم مي کند. اين سه کشور اکنون در واقع به دنبال به راه انداختن جنگ مذهبي و طايفه اي در منطقه هستند. ما اطلاعات موثقي درباره اقدامات اين سه کشور در اختيار داريم.

وي خاطرنشان کرد: گروههاي تکفيري، سلفي و وهابي وابسته به القاعده از ماه يا مريخ نيامده اند، بلکه پايگاه هاي آنها در اين کشورهاست و از حمايت اين کشورها برخوردار هستند. من حتي بعيد نمي دانم که ترور وسام الحسن رئيس اداره اطلاعات سازمان امنيت داخلي لبنان هم در همين چارچوب انجام شده باشد.

وي درباره علت ناکامي تدابير امنيتي در عراق در عيد قربان گفت: به صراحت بايد بگويم که دولت عراق به تنهايي نمي تواند با اين انفجارهاي سريالي به طور کامل مقابله کند. به ويژه که عاملان اين حملات از حمايت بعضي کشورها برخوردار هستند. نقش عراق اکنون در منطقه اساسي و محوري است، اما اين کشورها نمي خواهند عراق بتواند در منطقه ايفاي نقش کند.

 اين کشورها مي خواهند بغداد را به علت مواضع سياسي اش از جمله در مورد بحران سوريه تنبيه کنند. عراق اکنون عرصه تلاش محور آمريکا، غرب و متحدانشان در منطقه براي ايجاد بي ثباتي و کشمکش طايفه اي است. تا زماني که اين گروههاي تکفيري از بين نروند، اين کشمکش ها و حملات ادامه خواهد داشت. اين کشورها بايد در سياست و خط مشي خود در تعامل با منطقه تجديدنظر کنند. رويارويي بين دو محور اصلي در منطقه در اوج خود قرار دارد.
برچسب ها: ترکیه ، قطر ، عربستان ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار