شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا با دعوت اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، برای برقراری آتش بس در سوریه همزمان با عید قربان موافقت کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا با دعوت اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه، برای برقراری آتش بس در سوریه موافقت کرد.

گرت روزنتال نماینده گواتمالا در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه اکتبر، در جلسه امروز  با قرائت بیانیه ای درباره سوریه گفت: همانطور که بان کی مون و نبیل العربی پیش از این درخواست کرده بودند، اعضای شورای امنیت نیز انتظار دارند جامعه بین المللی نیز از پیشنهاد یاد شده حمایت کنند.

وی افزود: همه بازیگران منطقه ای و بین المللی باید از نفوذ خود برای اجرای آتش بس و توقف خشونت ها به کار گیرند.

رئیس شورای امنیت اولویت در آتش بس را به عهده دولت سوریه به عنوان طرف قدرتمند تر قرار داد دانست و همکاری کامل آنها را در همه اقدامات انساندوستانه خواستار شد.


ساعتی پیش ویتالی چورکین نماینده روسیه در شورای امنیت نیز از تصمیم دولت سوریه مبنی بر پایبندی به آتش بس در روز عید قربان خبر داد و گفت: امیدواریم آتش بس در روزهای پس از عید هم ادامه داشته باشد.

خاطرنشان می شود طرح آتش بس در سوریه همزمان با عید قربان از سوی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد شده و مورد حمایت سوریه و دیگر کشورهای منطقه و سازمانهای بین المللی قرار گرفت.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار