حدود هشتاد تن از فعالان فلسطيني ، اسرائيلي و خارجي در برابر مرکز تجاري رژيم صهيونيستي در منطقه صنعتي "شاعربنيامين" در کرانه باختري رود اردن در اعتراض به شهرک سازي اين رژيم تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ تظاهرکنندگان پرچم هاي فلسطين و پارچه نوشته هايي با خود حمل مي کردند که بر روي آن به زبان هاي عربي و انگليسي نوشته شده بود : فلسطين را آزاد کنيد.»،« شهرک نشينان دزد را تخليه کنيد.تظاهرکنندگان سپس توانستند به داخل يکي ازمغازه هاي شبکه اسرائيلي سوپرمارکت هاي رامي لوي در شمال شرقي بيت المقدس نفوذ کنند.

لوبا سامري سخنگوي پليس اسرائيل گفت: سپس پليس  و حدود پنجاه نظامي اسرائيلي تظاهرکنندگان را از اين محل خارج کردند و آنان را تا يک محور مواصلاتي عقب راندند و اين افراد به تظاهرات خود ادامه دادند.

وي تصريح کرد: بين هفتاد تا هشتاد تن در اين تظاهرات غير قانوني در پارکينگ مغازه هاي رامي لوي شرکت کردند. پليس و ارتش تظاهرکنندگان را با استفاده از نارنجک هاي صوتي متفرق کردند.

 سخنگوي پليس اسرائيل همچنين گفت: يک فلسطيني به طور سطحي زخمي شد و يک آمبولانس هلال احمر فلسطين او را به بيمارستان منتقل کرد. نيروهاي ما براي بازجويي دو فلسطيني و همچنين دو فعال خارجي يعني يک زن آمريکايي ويک زن هلندي را بازداشت کردند.

به گفته شاهدان ، يکي از فلسطينيان بازداشت شده بسام تميمي است که اخيرا در يک دادگاه نظامي اسرائيل به سبب تشويق به پرتاب کردن سنگ به سوي نظاميان اسرائيلي محکوم شده است.

برچسب ها: شهرک ، کرانه ، باختری ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار